autor: Zuzanna Domeradzka
Wielki Patch 7 do Baldur's Gate 3 wszedł do testów. Ogłoszenie nie umknęło uwadze twórców Wiedźmina 3
Do Baldur’s Gate 3 zmierzają oficjalne narzędzia moderskie. Larian Studios ułatwi fanom tworzenie oraz instalowanie kreatywnych projektów na wszystkich platformach.
Od premiery pełnej wersji Baldur’s Gate 3 minął prawie rok. Co bardziej kreatywni gracze już od dawna tworzą własne modyfikacje do tego hitowego RPG – czy to poprawiające doświadczenie z rozgrywki, czy wprowadzające nową zawartość, mimo braku oficjalnego wsparcia tego typu projektów przez twórców. To się jednak wkrótce zmieni, gdyż jak wiemy od kilku tygodni Baldur’s Gate 3 – idąc śladem Divinity: Original Sin 2 – otrzyma oficjalne narzędzia moderskie.
Patch 7 – rozpoczęcie testów
Wsparcie modów przez Larian Studios i udostępnienie fanom narzędzi ułatwiających ich tworzenie oraz pobieranie będzie częścią ogromnego patcha o numerze 7, który ma zostać udostępniony we wrześniu. Aby jednak wszystko poszło dobrze, twórcy Baldur’s Gate 3 chcą najpierw zebrać opinie na temat elementów tej aktualizacji, dlatego też chętni będą mogli ją wcześniej przetestować.
- Pierwsza faza testów siódmego patcha już wystartowała. Dostęp do tej „alfy” otrzymują wybrani autorzy modów, aby mogli zaznajomić się z oficjalnymi narzędziami moderskimi.
- Rejestracja do zamkniętej bety omawianej aktualizacji wystartuje w lipcu – w tych testach weźmie udział około 1000 chętnych, którzy wypróbują mody powstałe w ramach „alfy” na PC.
Zaznaczmy, że oficjalne wsparcie modyfikacji nie jest jedyną nowinką, nad którą pracuje studio Larian. Do Baldur’s Gate 3 trafi również tryb fotograficzny, crossplay, kolejne „złe zakończenia” i nie tylko. Więcej o przyszłości tego RPG dowiecie się tutaj.
Geralt popiera wsparcie modyfikacji w BG3
Larian Studios ułatwia życie nie tylko samym moderom, ale też zwykłym graczom. To, że Baldur’s Gate 3 otrzyma oficjalne wsparcie modów oznacza bowiem, iż fanowskie projekty monitorowane przez twórców gry będą z nią w pełni kompatybilne. Nie trzeba się będzie więc martwić o to, że zainstalowane pliki spowodują znaczne problemy ze stabilnością produkcji, chociażby po wypuszczeniu przez studio Larian jakiejś łatki.
Co ważne, nie tylko gracze pecetowi będą mogli cieszyć się kreatywnymi modyfikacjami urozmaicającymi Baldur’s Gate 3.
- Mody będą oficjalnie wspierane tylko przez stronę Mod.io. Chociaż na początku projekty zainstalują wyłącznie posiadacze PC, to gracze konsolowi (PlayStation 5 i XSX/S) po jakimś czasie również zyskają do nich dostęp.
- Tworzyć modyfikacje za pomocą oficjalnych narzędzi będzie można jednak tylko na komputerach osobistych ze względu na ograniczenia, jakie niesie ze sobą ich projektowanie.
Larian Studios udostępni fanom swoje własne narzędzia programistyczne, których używało do tworzenia Baldur’s Gate 3, aby nowe mody były jak najlepsze. Tzw. toolkit zapewni dostęp do specjalnego edytora, umożliwiającego m.in. łatwe zastępowanie tekstur i modeli w grze na własne, czy możliwość prostego wczytywania zrobionych poziomów.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tego, jak dokładnie ma wyglądać tworzenie i instalowanie modów do Baldur’s Gate 3 po wypuszczeniu siódmego patcha, to odsyłam Was do tej wiadomości.
Cieszycie się z nadchodzących zmian? Nasze rodzime studio CD Projekt Red już wyraziło swoje zadowolenie informacją o oficjalnym wsparciu modów w trzecim „Baldurze” – w końcu Wiedźmin 3 otrzymał takowe niedawno.