futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 11 lutego 2025, 09:50

Kingdom Come: Deliverance 2 działa tak dobrze dzięki Xboksowi Series S, zapewnia Warhorse Studios

Kingdom Come: Deliverance 2 jest dobrze zoptymalizowane m.in. dzięki Xboksowi Series S. Okazuje się, że posiadacze innych platform zawdzięczają wiele słabszej konsoli Microsoftu.

Źródło fot. Kingdom Come Deliverance 2; Warhorse Studios; Deep Silver; 2025
i

Xbox Series S jest prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjną konsolą obecnej generacji i od lat zderza się z krytyką. Pojawiały się nawet opinie, że lepiej byłoby, gdyby urządzenie nigdy nie powstało, a oliwy do ognia dodała opinia deweloperów z Game Studios, którzy stwierdzili, że mieli problemy ze zoptymalizowaniem Black Myth: Wukong na XSS-a. Kompletnie inną opinię na temat konsoli przedstawiło Warhorse Studios.

XSS pomógł zoptymalizować Kingdom Come Deliverance 2

Wiele lat temu konsole były na tyle słabe, że wymuszały na deweloperach, by ci w sprytny sposób ukrywali pewne niedoskonałości i szukali alternatywnych rozwiązań. W efekcie gry wyglądały i radziły sobie dobrze, czego przykładem jest duża liczba tytułów działających w 60 klatkach na konsolach szóstej generacji.

W przypadku Kingdom Come: Deliverance 2 pomysłowości od deweloperów wymagał Xbox Series S, co zaowocowało przy opracowywaniu wersji na inne platformy. W podcaście Iron Lords mówił o tym Tobias Stolz-Zwilling:

To najsłabsza z czterech konsol, to żaden sekret. Ale podczas programowania musisz być sprytny i dowiadujesz się, co należy obniżyć, jak zaoszczędzić pamięć. W tym sensie optymalizowanie na Xboksie Series S miało pozytywny wpływ na inne konsole. Możesz po prostu odpalić wszystko na maksimum lub wykorzystać te małe oszczędności, żeby lepiej działały istotniejsze elementy. Nie mam na myśli, że to mogłoby wyglądać lepiej niż obecnie, ale na pewno działa lepiej, niż mogło.

Podczas rozmowy Stolz-Zwilling wspomniał też, że praktycznie do ostatniej chwili zakładano, że Kingdom Come: Deliverance 2 będzie działać na konsolach tylko w 30 klatkach. Dopiero jesienią programiści mieli znaleźć rozwiązanie, które pozwoliło stworzyć tryb wydajności i w efekcie nowa gra studia działa w 60 klatkach na Xboksie Seres X, PS5 i PS5 Pro.

Tobias Stolz-Zwilling nie mógł powiedzieć, co zrobili deweloperzy i określił ich działania jako „czarną magię”, ale efekty okazały się pozytywne. W ten sposób, według jego słów, bez względu na to, na jakiej platformie gramy, Kingdom Come: Deliverance 2 wygląda mniej więcej tak samo, i nie psuje doświadczenia, nawet jeśli mamy starszy i słabszy sprzęt.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

więcej