W Baldur's Gate 3 rzucanie towarzyszami będzie czymś naturalnym; twórcy omawiają sekrety ras
W ostatnim wywiadzie twórcy Baldur’s Gate 3 zdradzili, czym będą charakteryzować się poszczególne rasy w ich najnowszym RPG. Co ciekawe, w przypadku niektórych z nich dobrą taktyką bitewną będzie rzucanie towarzyszami.
Premiera Baldur’s Gate 3 migocze na horyzoncie, a twórcy z Larian Studios wykorzystują pozostały do niej czas na promowanie swojej najnowszej gry RPG, kontynuującej klasyczny już cykl. W opublikowanym wczoraj wywiadzie deweloperzy rozwodzili się nad jedenastoma dostępnymi w grze rasami. Niektóre fakty o nich mogą Was zaskoczyć.
Niziołki atakują
W wywiadzie udzielonym portalowi GameSpot wzięło udział trzech deweloperów: Swen Vincke (reżyser), Adam Smith (główny scenarzysta) oraz Nick Pechenin (Lead Systems Designer). Panowie zwięźle omówili wszystkie dostępne w Baldur’s Gate 3 rasy postaci – każda z nich ma swoje sekrety i ciekawostki, jednak nam w pamięci najbardziej utkwił fakt, że przedstawiciele niektórych ras będą mogli być dosłownie wrzucani na pole bitwy.
Idealnym materiałem do rzutu będą, jak się okazuje, Niziołki:
Fajną rzeczą w byciu Niziołkiem Barbarzyńcą jest to, że jeśli masz towarzyszy, którzy są Niziołkami Barbarzyńcami, możecie rzucać się nawzajem, ponieważ dysponujecie ku temu wystarczającą siłą. To build na wzór kuli armatniej, zdecydowanie polecany przeze mnie.
– mówił Nick Pechenin
[W takich sytuacjach – dop. red.] zawsze myślę o scenie z Władcy Pierścieni.
– dodał Swen Vincke
W przeciwieństwie do kultowej sceny z Gimlim i Aragornem z Dwóch Wież, Krasnoludy w Baldur’s Gate 3 nie będą mogły być rzucane tak jak Niziołki; zdaniem deweloperów, są „zbyt ciężkie”. Co innego Gnomy – te „znakomicie nadają się do rzucania”.
Półorki i inne nowości
To nie jedyne „smaczki”, jakie przedstawili deweloperzy z Larian Studios. Z wywiadu dowiedzieliśmy m.in., że Elfy oraz Półelfy stanowiły najchętniej wybieraną rasę w trakcie Wczesnego Dostępu.
Interesujące jest to, że Tieflingi (Diabelstwa) oraz Gnomy mają odegrać dużą rolę w fabule. Z kolei inne rasy mogą być negatywnie odbierane przez postaci niezależne, jak np. Drowy czy Dragonborn – niejeden NPC może traktować nas inaczej z uwagi na nasze pochodzenie.
Baldur’s Gate 3 przedstawi inne nowe rasy, jak np. rosłe Półorki czy enigmatyczne Githyianki. Jak wypadnie w grze każda z nich, dowiemy się już niebawem. Gra zadebiutuje już 3 sierpnia na PC, a 6 września na PS5.