Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lutego 2025, 12:38

Uniknięcie błędów w grze z otwartym światem pokroju GTA 6 to „zupełnie inna sprawa” niż w przypadku Wiedźmina 3, weteran Rockstara nie ma złudzeń

Zdaniem byłego pracownika Rockstar Games unikanie błędów w grach pokroju GTA 6 znacznie różni się od innych produkcji z otwartym światem, takich jak Wiedźmin 3. Chodzi tu głównie o nieprzewidywalność graczy.

Źródło fot. Rockstar Games.
i

Wyeliminowanie wszystkich błędów w grach z dużym, otwartym światem to nie lada wyzwanie. Zdaniem byłego pracownika Rockstar Games w produkcji takiej jak Grand Theft Auto 6 zadanie to jest jednak znacznie inne niż chociażby w Wiedźminie 3.

Mike York, który pracował jako animator przy poprzednich częściach tej popularnej serii, niedawno wziął udział w (już niepublicznym) wywiadzie na kanale Kiwi Talkz w serwisie YouTube. To stamtąd dowiedzieliśmy się na przykład, że GTA 6 na premierę działać ma w 30 klatkach na sekundę.

To jednak niejedyna ciekawa rzecz, którą podzielił się York. W czasie rozmowy powiedział on również, że jeśli chodzi o eliminowanie błędów, GTA 6 jest inne niż pozostałe gry, ze względu na nieprzewidywalność tego, co zrobi gracz podczas zabawy. Deweloper zwrócił uwagę, że tamtejszy świat jest symulacją prawdziwego ludzkiego miasta, przez co optymalizowanie go wygląda zupełnie inaczej niż w przypadku innych produkcji.

Przez to, jaki jest, znacznie różni się od otwartego świata w Wiedźminie [oczywiście chodzi tu o Dziki Gon, który choć nie ma w pełni otwartego świata, za sprawą kilku wielkich lokacji oferuje jego solidną namiastkę – dop. red.]. To zupełnie inna sprawa. Istnieje wiele rzeczy, które mogą się wydarzyć, o których tak naprawdę nie myślisz, dopóki jakiś przypadkowy dzieciak w swojej piwnicy tego nie spróbuje, rozumiesz? Naprawdę o nich nie myślisz. A kiedy pracowałem nad GTA 5, graliśmy w tę grę codziennie po 8–10 godzin.

Argument Yorka jest jak najbardziej zrozumiały, wszakże seria GTA oferuje znacznie więcej narzędzi do swobodnej interakcji ze światem. W tego typu środowisku gracze uwielbiają wręcz sprawdzać scenariusze typu „a co by było, gdyby…?” – i to zadaniem twórcy jest próba przewidzenia ich zachowań. Przetestowanie wszystkich potencjalnych możliwości w celu wyeliminowania błędów jest więc bardzo trudne.

Przypomnijmy, że GTA 6 zadebiutuje już w tym roku na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej