autor: Paweł Woźniak
Twórcy Star Citizen skończyli dwuletnią sądową batalię z firmą Crytek
Ponad dwuletni spór sądowy pomiędzy twórcami Star Citizena a firmą Crytek został właśnie zakończony. Obie strony doszły do porozumienia, aczkolwiek nie znamy jego szczegółów.
- ponad dwuletni spór sądowy między studiem Crytek a twórcami Star Citizena - Cloud Imperium Games – został zakończony;
- obie strony dokumentują właśnie warunki porozumienia;
- nie znamy jednak żadnych szczegółów dotyczących rozwiązania sprawy.
W grudniu 2017 roku studio Crytek pozwało twórców Star Citizena – Cloud Imperium Games. Oskarżenia dotyczyły m.in. bezprawnego usunięcia logo Cryteka oraz CryEngine z ekranów startowych kosmicznego symulatora oraz użycia wspomnianego silnika do stworzenia innej produkcji i nielegalnego używania fragmentów kodu źródłowego oprogramowania. Deweloperzy z CIG zanegowali te zarzuty, publikując 27-stronicowe oświadczenie (w którym przede wszystkim twierdzili, że od pewnego już czasu nie korzystają z CryEngine, a z Lumberyarda od Amazona), lecz niestety nie uchroniło ich to przed ponad dwuletnią sądową batalią.
Jednakże najnowsze doniesienia w tej sprawie jasno wskazują na to, że obie strony nareszcie doszły do jakiegoś porozumienia. Wczoraj na stronie internetowej Court Listener, która zajmuje się między innymi przechowywaniem danych sądowych, pojawiło się zawiadomienie o zawarciu ugody pomiędzy firmą Crytek i Cloud Imperium Games. Możemy w nim przeczytać, że:
Zgodnie z C.D. Cal. L.R. 40-2, strona pozywająca CRYTEK GMBH i pozwane CLOUD IMPERIUM GAMES CORP. oraz ROBERTS SPACE INDUSTRIES CORP., poprzez swojego pełnomocnika, niniejszym powiadamiają Sąd, że obie strony osiągnęły porozumienie w celu rozstrzygnięcia sprawy w całości i pracują nad udokumentowaniem warunków jej umowy. Po jej wykonaniu strony niezwłocznie złożą wspólne postanowienie o rozwiązaniu procesu. […]
W udostępnionym zawiadomieniu próżno jednak szukać informacji o szczegółach porozumienia.
Przypomnijmy, że Star Citizen znajduje się we wczesnym dostępie od 2014 roku wyłącznie na komputerach osobistych. Gracze cały czas przeznaczają środki na rozwój projektu, a grudzień zeszłego roku był miesiącem, w którym twórcy zebrali ich najwięcej w historii.