autor: Bartosz Krawcewicz
Twórcy Sekiro chcieliby stworzyć grę w stylu Red Dead Redemption 2
Hidetaka Miyazaki, prezes studia FromSoftware, przyznał podczas zorganizowanej w chorwackim Dubrowniku konferencji Reboot Develop Blue 2019, że jego firma chciałaby w przyszłości stworzyć grę w stylu Red Dead Redemption 2, czyli taką, w której pierwsze skrzypce grałaby fabuła.
Odbywającą się w chorwackim Dubrowniku konferencję Reboot Develop Blue 2019 rozpoczęto panelem, którego gośćmi byli Hidetaka Miyazaki (prezes studia FromSoftware odpowiedzialnego za stworzenie takich gier, jak Sekiro: Shadows Die Twice, Bloodborne, czy seria Souls) oraz Fumito Ueda (twórca The Last Guardian, Shadow of the Colossus, a także Ico). Moderatorem dyskusji i tłumaczem był Ben Judd z DANGEN Entertainment. Podczas panelu Hidetaka Miyazaki przyznał, że któregoś dnia chciałby stworzyć grę nastawioną na fabułę. Jako przykład tego typu dzieła podał Red Dead Redemption 2.
Miyazaki i Ueda zgadzają się co do tego, że duszę każdej produkcji stanowi jej rozgrywka. Szef FromSoftware przyznaje, że tworząc nowy tytuł najpierw pracuje nad jego gameplayem, a dopiero później wymyśla pasującą do niego historię. Stoi to w sprzeczności z zachodnią szkołą dewelopingu, gdzie fabuła często powstaje jako pierwsza. Miyazaki chciałby spróbować stworzyć grę tą drugą metodą. Musiałby jednak popracować nad lepszym przekazywaniem swojej wizji pozostałym członkom studia. Jak sam przyznaje, wielu z nich (przynajmniej na początku) nie rozumie w całości wątków fabularnych produkcji, które tworzą.
Sekiro: Shadows Die Twice ukazało się 22 marca 2019 roku na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Produkcja w mniej niż dziesięć dni znalazła 2 miliony nabywców, co czyni ją najszybciej sprzedającym się tytułem od FromSoftware. Gra posiada polską lokalizację kinową (napisy).
- Oficjalna strona Reboot Develop Blue 2019
- Oficjalna strona gry Sekiro: Shadows Die Twice
- Recenzja Sekiro: Shadows Die Twice – gry trudniejszej od Dark Souls