Twórcy Civilization 7 potwierdzili plany na popremierowe wsparcie. Obejmują one płatną, jak i darmową zawartość do kontynuacji kultowej gry strategicznej
Ed Beach ze studia Firaxis Games podzielił się informacjami na temat zwycięstw oraz rozwoju Civilization 7 po zbliżającej się premierze gry.
Twórcy Sid Meier’s Civilization 7 udostępnili plany rozwoju gry na 2025 rok, które potwierdzają część wcześniejszych informacji o DLC.
Oficjalna „mapa drogowa” najnowszej Cywilizacji zostala pokazana w trakcie kolejnej przedpremierowej transmisji studia Firaxis Games. Nie będzie to jednak ostatni stream poświęcony „siódemce”. Na 8 lutego zapowiedziano Civ World Summit, czy starcie wieloosobowe między pięcioma znanymi graczami Sid Meier’s Civilization.
Najważniejsze informacje krótko podsumowano w finalnym artykule poświęconym mechanikom Civilization 7, który znajdziecie na oficjalnej stronie gry. Tym razem głos zabrał Ed Beach, dyrektor kreatywny serii, który omówił warunki zwycięstwa oraz plany rozwoju siódmej „Civki” po premierze.
Przy okazji przedstawiono też dwóch kolejnych przywódców (Himiko oraz Fryderyka II Wielkiego), a Beach podzielił się także wskazówkami, które ułatwią rozpoczęcie pierwszej kampanii w Civilization VII.
Zwycięstwa i złote spuścizny
Zwycięstwa są bezpośrednio powiązane z drogami spuścizny (Legacy Paths), o których wiemy z poprzednich transmisji dewelopera. Każda z czterech ścieżek jest dostępna we wszystkich trzech epokach, ale dopiero w epoce nowożytnej gracze mogą osiągnąć wybrane zwycięstwo.
Civilization 7 nie ograniczy nas do jednej drogi spuścizny – w każdej chwili będzie można pracować nad więcej niż jednym dziedzictwem. Niemniej za osiągnięcie wszystkich trzech kamieni milowych danej Legacy Path otrzymamy nie tylko potężny złoty bonus w danej dziedzinie (Golden Legacy), ale też łatwiej będzie nam osiągnąć ostateczne zwycięstwo.
Jak już wiemy, zwieńczeniem każdej ścieżki będzie ambitny projekt z danej dziedziny: bank światowy (gospodarka), wystawa światowa, operacja „Ivy” (wojsko) oraz pierwszy załogowy lot w kosmos (nauka).
Płatny i darmowy rozwój Civilization 7
We wcześniejszych artykułach zespół Firaxis Games podkreślał, że premiera Cywilizacji 7 zaplanowana na 11 lutego będzie jedynie „początkiem” i po debiucie gracze otrzymają zarówno płatną, jak i darmową zawartość oraz miesięczne wydarzenia podobne do tych z „szóstki”.
Pierwsza duża aktualizacja (1.1.0) trafi do gry w marcu, podobnie jak dwa pierwsze DLC. Te, jak wiemy z wcześniejszego dochodzenia fanów, wprowadzą do gry po dwie cywilizacje (Kartaginę, Wielką Brytanię, Bułgarię i Nepal) oraz po jednym przywódcy (Adę Lovelace i Simóna Bolívara).
Między kwietniem a wrześniem otrzymamy dwa identyczne DLC, oficjalnie nieujawnione. Dane z Epic Games Store wskazują jednak, że do Civilizaion 7 dołącżą Czyngis-Chan, Lakszmi Bai, Asyria, Dai Viet, Kazarowie oraz Sillia. W międzyczasie gracze sprawdzą też nowe wydarzenia oraz cuda natury (w tym trójkąt bermundzki).
Tak jak dotychczas, fani mają mieszane uczucia. Oczywiście cieszy ich zapowiedź długotrwałego rozwoju gry, ale już gorzej przyjmują zapowiedź DLC, które wyjdzie już w nastepnym miesiącu po premierze (i które twórcy już teraz pokazują na materiałach z gry).
Sid Meier’s Civilization 7 zadebiutuje 11 lutego na PC, PS5 i XSX/S, co potwierdza złoty status gry. Tytuł ominie Game Passa, ale nowa Cywilizacja będzie jednym z 17 tytułów, które zostaną dodane do katalogu usługi GeForce Now w lutym (obok m.in. Humanity, Kingdom Come: Deliverance 2 oraz Avowed).