Twórcy Baldur's Gate 3 dopieszczają romanse: dziś całus Minthary i Wylla, potem pocałunki Astariona
Nieco ponad tydzień po „hotfixie” 10 Larian Studios wypuściło „hotfix” 11 do Baldur’s Gate 3. Eliminuje on kilka drobnych błędów, a także poprawia niektóre sceny romansowe.
Larian Studios nie próżnuje i regularnie „łata” Baldur’s Gate III, wypuszczając „hotfix” za „hotfixem”. Ten udostępniony dziś ma numer 11 i wprowadza czternaście drobnych zmian. Część z nich dotyczy kwestii związanych z romansami. Twórcy są jednak świadomi, że omawiana aktualizacja nie rozwiązuje wszystkich istniejących problemów z tej kategorii – nie poprawia choćby animacji całowania Astariona. Mają one zostać ulepszone w kolejnej łatce.
Baldur’s Gate 3 – zmiany wprowadzone przez „hotfix” 11
- Można używać kostek mydła znalezionych przed zainstalowaniem Patcha 4.
- Gra nie będzie się zawieszać po tym („freezować”), jak członka naszej drużyny trafi zaklęcie składające się z wielu pocisków (nie był to częsty błąd).
- Naprawiono usterkę, która występowała po użyciu reakcji powodującej atak na martwe stworzenie.
- Gra nie powinna już zacinać się na niektórych oknach dialogowych, co uniemożliwiało kontynuowanie zabawy.
- Wyeliminowano błąd, który występował czasem, gdy chcieliśmy zarządzić drużynie długi odpoczynek.
- Zdominowane postacie będą podążały za bohaterami tak, jak powinny – nawet po wczytaniu zapisu.
- Scena romansowa Gale’a nie będzie już odtwarzała się tak, jakby rozgrywała się w „czarnej próżni”.
- Jedna z retrospekcji Mrocznej Żądzy ma teraz przypadkowo nie teleportować drużyny gracza do Dolnego Miasta.
- Przeklęte czaszki w posiadłości Lady Jannath stały się wrażliwe na obrażenia od mocy i promieniowania.
- Wyeliminowano błąd uniemożliwiający niektórym postaciom „odgrywanie” swoich zachowań.
- Mieszkańcy Wrót Baldura oraz znajdujący się w mieście uchodźcy mają teraz zachowywać się w odpowiedni sposób i korzystać z właściwych animacji.
- Pozbyto się artefaktów wizualnych występujących w obozie w trakcie niektórych dialogów Mrocznej Żądzy i Karlach, jednocześnie eliminując usterkę, przez którą plama krwi pod Alfirą stawała się większa, gdy wczytaliśmy „sejw”.
- Wyll i Minthara powinni teraz „pocałować się po raz drugi w poprawny sposób”, bez konieczności ponownego rozpoczynania rozmowy przez gracza.
- Naprawiono błąd sprawiający, że dialog towarzysza w obozie rozbitym na noc mógł zostać zastąpiony innym dialogiem, którego nie dało się wybrać podczas poprzedniej nocy.
Warto przypomnieć, iż wczoraj Larian Studios zapowiedziało fizyczną wersję Deluxe Baldur’s Gate III. Będzie ona dostępna na PC, PS5 oraz XSX. Oprócz płyt z grą w jej skład wejdzie kilka interesujących przedmiotów kolekcjonerskich, m.in. stylowe pudełko, przypominające te, w których kiedyś sprzedawano pierwszą i drugą część serii. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w osobnej wiadomości.