Twórca znakomitej Bayonetty opuszcza studio PlatinumGames
Hideki Kamiya po 17 latach opuszcza PlatiniumGames, jednak nie planuje kończyć swojej przygody z grami. Sam twórca sugeruje nam nie spuszczać go z oczu.
Dziś rano otrzymaliśmy oficjalną informację dotyczącą poważnych zmian w jednym z najbardziej kultowych japońskich studiów gier. Weteran branży, znany ze współtworzenia takich gier jak Resident Evil 2, Devil May Cry czy Bayonetta, kończy jedną i rozpoczyna nową przygodę.
Na oficjalnym koncie na Twitterze PlatiniumGames kilka godzin temu pojawiło się niespodziewane ogłoszenie:
Z przykrością ogłaszamy, że Hideki Kamiya opuści PlatinumGames 12 października 2023 r.
Jesteśmy naprawdę wdzięczni za jego kreatywne pomysły, przywództwo i wkład w rozwój PlatinumGames od chwili naszego powstania aż do dzisiaj.
Wierzymy, że w przyszłości będzie odnosił sukcesy jako twórca gier. Nie możemy się doczekać, aż wraz z nim branża gier stanie się lepszym miejscem. Życzymy mu wszystkiego najlepszego!
Hideki Kamiya, który rozpoczął swoją karierę od pracy w studiu Capcom po jego opuszczeniu w 2006 roku stał się współzałożycielem i wieloletnim wiceprezesem PlatiniumGames. Opuszczenie jednego z najbardziej ambitnych, a przy tym udanych projektów, jakim okazało się studio, jest sporym zaskoczeniem.
Twórca w bardzo zwięzły sposób odniósł się do tej wiadomości:
Jak ogłoszono na oficjalnym koncie PlatinumGames, opuszczę studio 12 października 2023 r. Decyzja ta nastąpiła po długich przemyśleniach opartych na moich własnych przekonaniach i wcale nie była łatwa.
Uważam jednak, że wyjdzie ona na dobre. Będę nadal tworzyć w stylu Hidekiego Kamiyi. Mam nadzieję, że będziecie uważnie to wszystko obserwować.
Oświadczenia wydane przez studio oraz twórcę sugerują, że Hideki po prostu chce rozwijać się dalej na własną rękę. Możemy rzecz jasna z tego miejsca snuć bardziej zawiłe teorie co do przyczyn tego wydarzenia, jednak Japończyk jest na tyle ekscentryczną postacią, że można spodziewać się po nim wszystkiego.
Oprócz bycia znanym ze swojego wkładu w tak kultowe marki jak Nier: Automata, Star Fox, Metal Gear czy wspomniana wcześniej Bayonetta, Hideki Kamiya przez wielu kojarzony jest również ze swojej unikalnej aktywności na Twitterze.
Twórca publikuje w internecie przemyślenia nawet kilkadziesiąt razy dziennie, nie będąc przy tym fanem wchodzenia w interakcje z innymi użytkownikami, których w swojej karierze zablokował już ponad kilkanaście tysięcy, o czym każdorazowo dumnie wspomina.
Jego barwna postawa w mediach społecznościowych doczekała się nawiązań w grach, np w przypadku zapowiedzi wprowadzenia Bayonetty do Super Smash Bros (tyczy się to kwestii „ask your mom”, która jest jedną z ulubionych ripost Hidekiego).
Ta nieposkromiona potrzeba tworzenia na własnych zasadach niewątpliwie łączy się z dzisiaj ogłoszoną informacją i daje nam faktyczne powody, by z niecierpliwością oczekiwać na owoce „stylu Hidekiego Kamiyi”.