Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lipca 2024, 17:35

„To złamie ludziom serca”. Deweloper twierdzi, że studio Toys for Bob anulowało 2 gry, w tym piątą odsłonę kultowej serii Crash Bandicoot

Jeśli czekaliście na powrót Crasha Bandicoota, a konkretnie na Crasha 5 – mamy dla Was złe wieści. Podzielił się nimi jeden z byłych pracowników studia Toys for Bob.

Źródło fot. Źródło: Steam
i

Czarne chmury wciąż wiszą nad Toys for Bob, firmą, która odświeżyła trylogię Spyro (Reignited Trilogy) i stworzyła Crasha Bandicoota 4. Po tym, jak Microsoft przejął Activision Blizzard, a Toys for Bob wraz z nim, zwolniono 86 pracowników. W efekcie studio przeszło na niezależność i zawarło osobną umowę z Microsoftem. Wprawdzie nie ujawniono, jakiej gry dotyczyła, ale nastroje były dosyć optymistyczne, a niektórzy oczekiwali, że powstanie Crash Bandicoot 5. Niestety, nadzieje na „piątkę” rozwiał były pracownik studia, Nicholas Kole.

W weekend poinformował on w serwisie X, iż Toys for Bob skasowało grę o kodowej nazwie „Project Dragon”. Jako że „smok” budził skojarzenia z serią Spyro, fani dopytywali się, czy chodzi o nową produkcję z ikonicznym fioletowym gadem w roli głównej. Kole odpowiedział:

To nie jest Spyro, ale pewnego dnia ludzie usłyszą o Crashu 5, którego nie było, i to złamie im serca.

Kole doprecyzował, że „Project Dragon” miał być lekkim, multiplayerowym, sandboxowym RPG z elementami survivalu, przygotowywanym we współpracy ze studiem Phoenix Labs.

Cała sytuacja jest o tyle smutna, że seria Crash Bandicoot cieszy się sporą popularnością. Dość powiedzieć, iż N. Sane Trilogy sprzedało się bardzo dobrze – do lipca rozeszło się 20 milionów kopii – a Crash Bandicoot 4 dotarł do 5 milionów nabywców. Najwyraźniej to nie wystarczyło.

Wszystko wskazuje zatem na to, że studio Toys for Bob pracuje obecnie nad nową grą z cyklu Spyro.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej