Twórcy remake'ów Crasha i Spyro idą w niezależność. Chcą kontynuować współpracę z Microsoftem, najpewniej przy Spyro 4
Toys for Bob stało się kolejnym studiem, które ucierpiało na zwolnieniach w firmie Microsoft. Początkowo niektórzy nawet podejrzewali, że zostało zamknięte.
AKTUALIZACJA #3
Youtuber o pseudonimie Canadian Guy Eh opublikował film, w którym potwierdza doniesienia serwisu Windows Central w oparciu o to, co zasłyszał od różnych deweloperów na niedawnym PAX East. W kuluarach mówi się ponoć, że studio Toys for Bob tworzy Spyro 4. Prace nad grą miały rozpocząć się w styczniu 2024 r., więc – jeśli to wszystko prawda – prawdopodobnie przyjdzie nam na nią trochę poczekać.
Warto dodać, że w ostatnim czasie zespół Toys for Bob co najmniej dwukrotnie sygnalizował, że wraca do marki Spyro. Po raz pierwszy na początku stycznia, gdy opublikował sugestywny wpis w serwisie X. Po raz drugi zaś w omawianym w tej wiadomości komunikacie, na którego końcu widnieje sformułowanie, by fani „trzymali rogi” (ang. „keep your horns on”) zamiast kciuków, kibicując deweloperom. Nie muszę chyba dodawać, że rogi są charakterystycznym elementem wizerunku tytułowego fioletowego smoka właśnie.
AKTUALIZACJA #2 (25 marca)
Jak donosi serwis Windows Central, obecnie niezależne studio Toys for Bob miało dojść do porozumienia z firmą Microsoft w temacie swojej pierwszej indie gry. Z podanych informacji wynika, że tytuł ma być zbliżony zarówno jakościowo, jak i pod względem gameplayu do poprzednich gier zespołu, a więc najpewniej remake’ów Crasha Bandicoota oraz Spyro. Na szczegóły musimy jeszcze poczekać.
AKTUALIZACJA #1 (1 marca)
Toys for Bob, firma z 35-letnią tradycją, zabrało głos w temacie swojej przyszłości. Zespół, który od 2005 roku działał pod skrzydłami Activision, od teraz będzie funkcjonować jako małe, dynamiczne studio niezależne – prowadzi już wstępne prace nad nową grą. Toys for Bob rozpatruje też możliwość nawiązania bliższej współpracy z Microsoftem, właścicielem Activision.
Oryginalna wiadomość (8 lutego)
Przejęcie przez koncern Microsoft firmy Activision Blizzard okazało się bardzo złą wiadomością dla części z pracowników, gdyż gigant z Redmond szybko przeprowadził masowe zwolnienia, które objęły prawie dwa tysiące osób. Od pewnego czasu wiedzieliśmy, że wśród studiów mocno dotknięty zwolnieniami jest zespół Toys for Bob, znany m.in. z serii Skylanders. Teraz dzięki redaktorom gazety San Francisco Chronicle poznaliśmy konkrety i nie napawają one optymizmem.
- Zwolnienia objęły 86 pracowników studia Toys for Bob.
- Nie wiadomo dokładnie, jaka to część załogi, ale raczej na pewno skład studia został mocno uszczuplony. Wnioskujemy to z tego, że biuro zespołu, zlokalizowane w kalifornijskim mieście Novato, zostanie zamknięte. Na razie deweloperzy będą pracowali zdalnie, ale potem mają się przenieść do nowego, mniejszego miejsca.
- Informacja o zamknięciu biura sprawiła, że część osób zaczęła obawiać się, iż studio przestało istnieć. Na szczęście okazało się to nieprawdą.
- Warto wspomnieć, że Microsoft w dokładnie ten sam sposób potraktował studio Sledgehammer, znane m.in. z Call of Duty: Advanced Warfare, Call of Duty: WWII, Call of Duty: Vanguard czy Call of Duty: Modern Warfare III. W przypadku tego zespołu zwolniono 76 osób i nakazano opuszczenie pozostałym biura. Tutaj deweloperzy także tymczasowo zostali przestawieni na zdalny tryb pracy do czasu przygotowania im skromniejszej siedziby.
Toys for Bob to studio z 35-letnią historią. Zespół powstał w 1989 roku i w pierwszej dekadzie swojej działalności opracował szereg klasycznych produkcji, takich jak The Horde czy dwie pierwsze odsłony serii Star Control. W czasie tych ponad trzech dekad firma wielokrotnie zmieniała właścicieli aż w końcu w 2005 roku została wykupiona przez Activision. Pod szyldem tego wydawcy deweloperzy stworzyli swój największy sukces w postaci cyklu Skylanders.
Ostatecznie po wielu latach sukcesów rynek znudził się jednak tą marką i została ona porzucona, a Toys for Bob powierzono zadanie opracowania kolejno Spyro Reignited Trilogy, Crash Bandicoot 4: It's About Time oraz Crash Team Rumble. Zespół pomagał również przy Call of Duty: Warzone, Call of Duty: Modern Warfare II oraz Call of Duty: Modern Warfare III
- Zwolnienia w branży gier. Aktualizowana lista studiów dotkniętych redukcjami w 2024 roku
- Recenzja Crash Bandicoot 4 – Crash powraca taki sam, a jednak lepszy