autor: Zuzanna Domeradzka
Titan Quest 2 nie pójdzie w ślady Diablo 4. Twórcy RPG akcji przybliżyli kwestię skalowania poziomu potworów
Rozgrywka w Titan Quest 2 nie będzie aż tak bardzo zbliżona do tej znanej z serii Diablo. Twórcy nadchodzącego RPG akcji omówili szczegóły dotyczące łupów, śmierci, atrybutów i broni.
W przyszłym miesiącu odbędzie się pokaz firmy THQ Nordic, na którym zaprezentowany zostanie pierwszy gameplay z nadchodzącego RPG akcji, Titan Quest II. Jakiś czas po tym wydarzeniu chętni wybróbują kolejną część serii gier przenoszącej nas do antycznej Grecji za sprawą dema, które będzie dostępne na tegorocznej edycji gamescomu (odbywającej się od 21 do 25 sierpnia w Niemczech).
Dla tych najbardziej niecierpliwych oraz spragnionych nowych informacji fanów deweloperzy ze studia Grimlore Games przygotowali jednakże nowy artykuł skupiający się właśnie na najważniejszych elementach rozgrywki w „dwójce”.
Titan Quest II z jednej strony będzie RPG akcji w klasycznym tego słowa znaczeniu.
- W grze z widokiem izometrycznym zmierzymy się z pojedynczymi, niebezpiecznymi wrogami oraz chmarami pomniejszych przeciwników. Po porażce nasza postać teleportuje się do najbliższego punktu kontrolnego, dzięki czemu nie wybijemy się za szybko z rytmu walki.
- W Titan Quest II kombinacje wyekwipowanych broni i zbroi zapewnią unikalne style. Te będą określane także przez atrybuty samej postaci (są to: potęga, wiedza, zwinność, wigor, determinacja, przebiegłość i sprawność).
- Produkcja zaoferuje masę rozmaitego oręża – od mieczy przez topory aż po łuki i włócznie. Każdy ze zdobytych przedmiotów będzie miał swój poziom rzadkości, definiowany przez ilość oraz typ zapewnianych bonusów (tzw. afiksy).
Z drugiej strony, do poszczególnych lokacji zostaną przypisane poziomy. Co prawda mają one definiować statystki wrogów oraz zdobywanych łupów (im dalej posuniemy fabułę, tym doświadczymy większego wyzwania i otrzymamy lepsze przedmioty), ale drugi Titan Quest – podobnie jak „jedynka” – najpewniej zrezygnuje przy tym z typowego skalowania poziomów, które obecne jest m.in. w wybranych częściach serii Diablo, w tym „czwórki” (tj. levele potworów mają zależeć od regionu, w którym one występują, a nie od poziomu postaci gracza).
Ponadto przedmioty, które otrzymamy za wykonanie jakiegoś wyzwania bądź pokonanie wroga, będą różniły się nie tylko „zwykłymi” statystykami. Grając, da się zdobyć „błyszczące bronie”, które nie są „unikatami” (więc niekoniecznie mają lepsze afiksy), ale wyróżniają się specjalnym działaniem, np. atakami rażącymi piorunami czy zadającymi obrażenia od lodu.
Titan Quest II ma się ukazać na konsolach PS5 i XSX/S oraz PC. Nie znamy dokładnej daty debiutu gry.