autor: Bartosz Świątek
The Last of Us 2 - fragmenty gameplayu z komentarzem deweloperów
Firma Sony opublikowała materiał, w którym deweloperzy ze studia Naughty Dog opowiadają o pracy nad The Last of Us: Part II. W filmie nie zabrakło też fragmentów rozgrywki.
Firma Sony opublikowała kolejny materiał poświęcony The Last of Us: Part II. Deweloperzy opowiadają w nim o tym, co przyświeca im w czasie pracy nad grą i wymieniają usprawnienia, które wprowadzili w mechanice rozgrywki w porównaniu do pierwszej części. Najbardziej wartościowe dla fanów są jednak z pewnością widowiskowe ujęcia, które prezentują omawiany tytuł w akcji.
Sceny pochodzą z dwóch rożnych momentów gry. Na niektórych widzimy śnieżne, zimowe krajobrazy w pobliżu miasteczka Jackson, na innych spowite mgłą i mokre od mżawki okolice Seattle. Nie brakuje też brutalnych starć i fragmentów prezentujących nowości - m.in. Shamblera, czyli kolejny rodzaj zmutowanego przeciwnika, oraz psy, które ludzcy wrogowie trzymają, by pomogły im wyszukiwać potencjalne zagrożenia.
Psy posiadają nowy zmysł (nowy dla The Last of Us, mowa o węchu - przyp. red.), który jest wykorzystywany, by wprowadzić interesującą zmianę do systemu skradania się. Dotychczas musieliście przejmować się wzrokiem i słuchem. Trzeba było starać się pozostawać w ukryciu i poruszać powoli, by być cicho. Teraz, z psami, musicie martwić się też o to, by nie wyłapały waszego zapachu - opowiadał Anthony Newman, współreżyser gry.
Na uwagę zasługuje to, co deweloperzy powiedzieli na temat przeciwników. Twórcom zależało na tym, by byli oni jeszcze groźniejsi niż w pierwszej części - nawet najsłabszy z zainfekowanych będzie teraz realnym zagrożeniem dla życia bohaterki. Poprawiono też sztuczną inteligencję ludzkich antagonistów. Co ciekawe, będą posiadali... imiona, które wykorzystają komunikując się pomiędzy sobą. Chodzi o to, by pokazać, że wrogowie nie są typowymi potworami z gier wideo. Przemierzamy świat pełny zwyczajnych ludzi, którzy zostali postawieni w nadzwyczajnej sytuacji.
By stworzyć pełnoprawny świat, by naprawdę uhonorować wagę ukazanej przemocy, trzeba uhonorować każdą osobę. Nikt nie jest tutaj bohaterem - podkreśliła główna scenarzystka gry, Halley Gross.
Przypominamy, że The Last of Us: Part II zmierza wyłącznie na konsole PlayStation 4. Gra ukaże się 21 lutego przyszłego roku i będzie posiadała pełną polską wersję językową.