The Elder Scrolls 6 wyjdzie dopiero u schyłku tej dekady, sugeruje Phil Spencer
Podczas rozprawy w sądzie Phil Spencer z Microsoftu stwierdził, że nie zdecydowano jeszcze o tym, czy The Elder Scrolls VI będzie tytułem ekskluzywnym dla PC i konsol Xbox, a to dlatego, jak tłumaczy, że gra ukaże się najwcześniej za 5 lat.
W tym tygodniu w Kalifornii odbywa się rozprawa w sprawie uzyskania przez firmę Microsoft zgody na przejęcie Activision Blizzard. Podczas niej powiedziano ciekawe rzeczy na temat nadchodzących projektów Bethesdy Softworks, czyli innego wydawcy, który został wykupiony przez giganta z Redmond w 2020 roku.
- W trakcie rozprawy dowodowej szef działu Xbox, Phil Spencer, stwierdził, że nie podjęto jeszcze decyzji o tym, czy The Elder Scrolls VI będzie tytułem ekskluzywnym dla PC i konsol Xbox.
- Jest to o tyle ciekawe, że w 2021 roku Spencer mówił, że nie wyobraża sobie, aby The Elder Scrolls VI wydano na inne platformy. Na rozprawie zapytano go o to stwierdzenie, ale odpowiedział, że nie przypomina sobie dokładnie takiej wypowiedzi, ale jeśli jej udzielił, to bazowała ona na realiach rynkowych w tamtym czasie, a dzisiaj sytuacja jest inna.
- Spencer tłumaczy, że premiera The Elder Scrolls VI nastąpi za pięć lat lub więcej. Dlatego niemożliwe jest stwierdzenie dzisiaj, na jakie platformy zawita ten tytuł.
- Podobnie ma być w przypadku The Outer Worlds 2 studia Obsidian, które również jest własnością Microsoftu. Podczas rozprawy Matt Booty z kierownictwa działu Xboksa stwierdził, że nie podjęto jeszcze decyzji, na jakie platformy trafi ten sequel.
- Z kolei gra na licencji marki Indiana Jones, nad którą pracuje znane z serii Wolfenstein studio Machine Games,nie ukaże się na konsolach Sony. Tutaj jednak Microsoft broni się, że samo Sony robi dokładnie to samo, tworząc tytuły ekskluzywne z takimi postaciami jak Spider-Man czy Wolverine, a wszystkie te marki są przecież własnością koncernu Disney.
- Gigant z Redmond przyznał również, że poza Minecraftem nie udało mu się osiągnąć sukcesów na rynku mobilnym. Jednym z głównych powodów zakupu Activision Blizzard ma być fakt, że częścią tej transakcji będzie studio King.com, które jest gigantem gier na smartfony.
- Microsoft chciał przejąć firmę Zynga, czyli inne popularne studio na rynku mobilnym, ale to Take-Two Interactive ostatecznie wykupiło tego dewelopera.