Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2023, 09:22

autor: Adrian Werner

The Elder Scrolls 6 wyjdzie dopiero u schyłku tej dekady, sugeruje Phil Spencer

Podczas rozprawy w sądzie Phil Spencer z Microsoftu stwierdził, że nie zdecydowano jeszcze o tym, czy The Elder Scrolls VI będzie tytułem ekskluzywnym dla PC i konsol Xbox, a to dlatego, jak tłumaczy, że gra ukaże się najwcześniej za 5 lat.

Źródło fot. Microsoft
i

W tym tygodniu w Kalifornii odbywa się rozprawa w sprawie uzyskania przez firmę Microsoft zgody na przejęcie Activision Blizzard. Podczas niej powiedziano ciekawe rzeczy na temat nadchodzących projektów Bethesdy Softworks, czyli innego wydawcy, który został wykupiony przez giganta z Redmond w 2020 roku.

  1. W trakcie rozprawy dowodowej szef działu Xbox, Phil Spencer, stwierdził, że nie podjęto jeszcze decyzji o tym, czy The Elder Scrolls VI będzie tytułem ekskluzywnym dla PC i konsol Xbox.
  2. Jest to o tyle ciekawe, że w 2021 roku Spencer mówił, że nie wyobraża sobie, aby The Elder Scrolls VI wydano na inne platformy. Na rozprawie zapytano go o to stwierdzenie, ale odpowiedział, że nie przypomina sobie dokładnie takiej wypowiedzi, ale jeśli jej udzielił, to bazowała ona na realiach rynkowych w tamtym czasie, a dzisiaj sytuacja jest inna.
  3. Spencer tłumaczy, że premiera The Elder Scrolls VI nastąpi za pięć lat lub więcej. Dlatego niemożliwe jest stwierdzenie dzisiaj, na jakie platformy zawita ten tytuł.
  4. Podobnie ma być w przypadku The Outer Worlds 2 studia Obsidian, które również jest własnością Microsoftu. Podczas rozprawy Matt Booty z kierownictwa działu Xboksa stwierdził, że nie podjęto jeszcze decyzji, na jakie platformy trafi ten sequel.
  5. Z kolei gra na licencji marki Indiana Jones, nad którą pracuje znane z serii Wolfenstein studio Machine Games,nie ukaże się na konsolach Sony. Tutaj jednak Microsoft broni się, że samo Sony robi dokładnie to samo, tworząc tytuły ekskluzywne z takimi postaciami jak Spider-Man czy Wolverine, a wszystkie te marki są przecież własnością koncernu Disney.
  6. Gigant z Redmond przyznał również, że poza Minecraftem nie udało mu się osiągnąć sukcesów na rynku mobilnym. Jednym z głównych powodów zakupu Activision Blizzard ma być fakt, że częścią tej transakcji będzie studio King.com, które jest gigantem gier na smartfony.
  7. Microsoft chciał przejąć firmę Zynga, czyli inne popularne studio na rynku mobilnym, ale to Take-Two Interactive ostatecznie wykupiło tego dewelopera.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej