Team Fortress 2 nie umarło, gra jest dalej rozwijana
Akcja #savetf2 najwidoczniej przyniosła zamierzone efekty, bowiem Valve postanowiło pochylić się nad produkcją Team Fortress 2. Po czerwcowej naprawie problemów z zalewającymi serwery botami, tym razem gra doczekała się znacznej aktualizacji.
W gwoli przypomnienia – kilka tygodni temu wierni fani produkcji Team Fortress 2 utworzyli w sieci akcję #savetf2, która miała na celu walkę o poprawę stanu gry od Valve Software. Jak się okazało, ruch osiągnął niespodziewane rozmiary, jednocząc setki tysięcy graczy z całego świata. Misja zakończyła się sukcesem, a deweloper postanowił wsłuchać się w palące problemy użytkowników.
Właściciele platformy Steam odpowiedzieli na apel graczy, wypuszczając kolejną łatkę (pierwsza ujrzała światło dzienne w czerwcu tego roku). Co prawda nie wprowadza ona rewolucji do tytułu, ale naprawia wiele znanych błędów. Poniżej zamieszczamy listę najważniejszych usprawnień, natomiast pełny opis zmian możecie zobaczyć pod tym linkiem.
Aktualizacja do Team Fortress 2 – lista wybranych poprawek
- Poprawiono wiele exploitów i problemów ze stabilnością.
- Naprawiono pociski Iron Bombera, których detekcja kolizji różniła się od parametrów pocisków innych broni.
- Minidziałka nie informują błędnie o otrzymywanych obrażeniach.
- Zaktualizowano pliki lokalizacyjne.
- Ładunek Medi-Guna nie wyczerpuje się tak szybko, jak miało to miejsce wcześniej.
- Dodano i zaktualizowano medale turniejowe.
- Naprawiono tryb Areny.
Na koniec przypomnijmy, że Team Fortress 2 mimo wielu lat od premiery (gra zadebiutowała w 2007 roku) utrzymuje ogromną popularność (według wykresów dostępnych na SteamDB w ostatnim czasie produkcję ogrywa każdego dnia około 110 tys. użytkowników). Jednak nawet tak spore zainteresowanie tytułem nie zwracało większej uwagi dewelopera na problemy, z jakimi borykali się gracze. Dopiero wspomniana, międzynarodowa akcja ocalenia Team Fortress 2 przyniosła efekty w postaci powyższych poprawek.