Te proste elementy rozgrywki w Baldur's Gate 3 odkryto „żenująco późno”, gracze dzielą się historiami
Baldur's Gate 3 jest pełne z pozoru prostych mechanik, które mogą ułatwić rozgrywkę. Część z nich to ciągle zagadka dla wielu graczy.
Gdybym miał stworzyć zestawienie zalet Baldur’s Gate 3, to byłaby to niewątpliwie bardzo długa lista. Na uznanie zasługują tu różnorodne mechaniki, które przydają się podczas walki, eksploracji świata i w wielu innych sytuacjach. Okazuje się, że jest ich tak wiele, że o istnieniu niektórych nie zdajemy sobie sprawy. Pomimo setek godzin na liczniku w BG3, sporo graczy jest zaskoczonych tym, że dopiero teraz dowiedzieli się o, wydawałoby się, prostych mechanikach.
Najciemniej pod latarnią
W wątku na subreddicie poświęconym grze Baldur’s Gate 3 gracze postanowili powymieniać się doświadczeniami dotyczącymi pozornie prostych mechanik, o istnieniu których dowiedzieli się dopiero po wielu godzinach zabawy. Muszę przyznać, że czytając ich wypowiedzi, dłoń sama układała mi się do wykonania facepalmu przy jednoczesnej chęci krzyknięcia „motyla noga, rzeczywiście!”.
Osoba, która założyła wątek, poinformowała, że po kilkuset godzinach grania dowiedziała się, że poza walką można anulować czar obszarowy, taki jak chmura sztyletów, zamiast czekać, aż zakończy on swoje działanie. W komentarzach pojawiło się wiele przykładów mechanik, które zostały odkryte w podobnych okolicznościach przyrody.
- Można rzucić butelkę z toksyną na ziemię w obozie, a następnie zanurzyć w niej bronie wszystkich członków drużyny. Po wyjściu z obozu można kontynuować eksplorację i rozpocząć walkę z bronią zadającą dodatkowe obrażenia. Warto zaznaczyć, że efekt ten znika dopiero po udaniu się na długi odpoczynek.
- Można rzucić butelkę z mikstura leczniczą nieopodal postaci, aby ją uleczyć (więcej o tej metodzie napisaliśmy w tym miejscu).
- Zapasy w postaci jedzenia można trzymać w skrzyni w obozie. Nie ma potrzeby dźwigania w plecaku 50 kilogramów sera.
- Jeżeli nie chcecie, by Wasza postać miała na plecach widoczny instrument muzyczny, możecie go ukryć podobnie jak hełm, czyli klikając na niewielką ikonkę przy instrumencie.
- Można handlować z NPC, którzy nie są kupcami. Wystarczy podczas konwersacji wybrać przycisk handlu znajdujący się u dołu ekranu.
- Jeśli macie wystarczająco silną postać, możecie przetrzymywać w ekwipunku zwłoki i rzucać nimi w przeciwników w trakcie walki.
- Klikając TAB na klawiaturze, otrzymacie dostęp do czterech kart ekwipunku każdego z towarzyszy. Ułatwia to przenoszenie przedmiotów.
Jak widać, Baldur’s Gate 3 nadal zaskakuje i prawdopodobnie nie przestanie jeszcze przez długi czas. Na koniec zostawiam Was z ciekawostką, którą zaprezentował wcielający się w postać Minsc Matt Mercer (być może już to widzieliście, ale i tak warto do tego wrócić). Aktor utworzył wieżę ze skrzyń, wszedł na nią, a następnie używając strzały teleportu przeniósł swoją postać na sąsiadujący budynek. Film przedstawiający wyczyn obejrzycie tutaj.