Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

roguelike / roguelite - newsy i ciekawostki (5)

Slay the Spire - sprzedaż przekroczyła milion egzemplarzy
Slay the Spire - sprzedaż przekroczyła milion egzemplarzy

Adrian Werner, 1 lipca 2018, 11:02

Ludzie za studia Mega Crit mają powody do zadowolenia. Opracowana przez nich gra Slay the Spire okazała się sporym przebojem. Sprzedaż przekroczyła już milion egzemplarzy, a produkcja nie opuściła jeszcze wczesnego dostępu.

RPG Iratus: Lord of the Dead trafi na Kickstartera
RPG Iratus: Lord of the Dead trafi na Kickstartera

Bartosz Świątek, 23 kwietnia 2018, 09:48

Rosyjscy deweloperzy z Unfrozen Studios poinformowali, że do skończenia swojego RPG-a Iratus: Lord of the Dead potrzebują dodatkowych 10 tys. dolarów. Pieniędzy poszukają za pośrednictwem serwisu Kickstarter.

City of Brass od byłych twórców BioShocka i XCOM ukaże się w maju
City of Brass od byłych twórców BioShocka i XCOM ukaże się w maju

Kamil Zwijacz, 3 kwietnia 2018, 19:07

Studio Uppercut Games ujawniło datę premiery swojej nowej gry, zatytułowanej City of Brass. Produkcja ukaże się w maju na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz PC-tach.

Poznaliśmy datę premiery Hand of Fate 2
Poznaliśmy datę premiery Hand of Fate 2

Krzysztof Sobiepan, 5 października 2017, 10:06

Zespół Defiant Development jest na ostatniej prostej przed wydaniem gry Hand of Fate 2. W oficjalnej informacji twórcy zdradzają dokładną datę premiery, platformy docelowe oraz prezentują ostatnią towarzyszkę – tęgą Ariadne of Stiegal.

Zapowiedziano Bomber Crew – grę o zarządzaniu załogą drugowojennego bombowca
Zapowiedziano Bomber Crew – grę o zarządzaniu załogą drugowojennego bombowca

Jakub Błażewicz, 23 sierpnia 2017, 12:55

Firma Curve Digital zapowiedziała wydanie debiutanckiej produkcji studia Runner Duck – Bomber Crew. Gra pozwoli pokierować załogą bombowca w trakcie niebezpiecznych misji na terenie wroga. Tytuł zadebiutuje 19 października na Steamie.

City of Brass - zapowiedziano grę rodem z Księgi tysiąca i jednej nocy
City of Brass - zapowiedziano grę rodem z Księgi tysiąca i jednej nocy

Kamil Zwijacz, 6 lipca 2017, 19:26

Studio Uppercut Games zapowiedziało pierwszoosobową grę akcji City of Brass, w której wcielimy się w złodzieja szukającego skarbu w przeklętym, pełnym stworów arabskim mieście.

Has-Been Heroes - autorzy serii Trine pracują nad grą RPG o podstarzałych bohaterach
Has-Been Heroes - autorzy serii Trine pracują nad grą RPG o podstarzałych bohaterach

Adrian Werner, 14 stycznia 2017, 09:17

Znane z serii Trine studio Frozenbyte zapowiedziało swój nowy projekt, którym okazało się bitewne RPG Has-Been Heroes. Pokierujemy w nim drużyną podstarzałych bohaterów, mających już dawno za sobą czasy swojej świetności.

Loot Rascals – zapowiedziano roguelike od autorów Hohokum
Loot Rascals – zapowiedziano roguelike od autorów Hohokum

Adrian Werner, 26 maja 2016, 12:59

Kilku deweloperów mających na koncie grę Hohokum założyło studio Hollow Ponds, gdzie pracują nad Loot Rascals, czyli produkcją roguelike, w której potwory będą mogły kraść nasz ekwipunek, a następnie przenosić do go światów innych graczy.

Delver - gdyby Ultima Underworld miała młodszego brata (najlepsze mobilne RPG #18)
Delver - gdyby Ultima Underworld miała młodszego brata (najlepsze mobilne RPG #18)

Adrian Werner, 18 kwietnia 2016, 11:17

W najnowszym odcinku naszej serii omawiającej stare, ale wciąż jare mobilne RPG-i przypominamy Delver, czyli dungeon crawlera z pespektywą FPP i pełną dużych pikseli trójwymiarową grafiką.

March of the Living – gra inspirowana FTL i The Walking Dead
March of the Living – gra inspirowana FTL i The Walking Dead

Adam Mirkowski, 9 marca 2016, 12:39

Gier o apokalipsie zombie nigdy dość? W Steam Greenlight pojawiło się March of the Living - kolejna tego typu produkcja, która połączy gatunek roguelike ze światem żywych trupów przedstawionym w oprawie retro.

UnReal World - po 26 latach produkcji survivalowe RPG trafiło do sprzedaży
UnReal World - po 26 latach produkcji survivalowe RPG trafiło do sprzedaży

Adrian Werner, 27 lutego 2016, 06:20

Do sprzedaży trafiła gra RPG UnReal World, czyli survivalowe roguelike, w którym naszym zadaniem jest przetrwać na północy Europy w epoce żelaza. Autorzy spędzili na tworzeniu tego projektu 26 lat.

Premiera Necropolis przesunięta - tytuł ukaże się na konsolach
Premiera Necropolis przesunięta - tytuł ukaże się na konsolach

Jakub Błażewicz, 26 lutego 2016, 09:50

Studio Harebrained Schemes poinformowało o przesunięciu daty premiery gry Necropolis w związku z decyzją o wydaniu jej na konsolach (z pomocą firmy Bandai Namco). Tytuł zadebiutuje latem tego roku na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One.

Downwell - wysoko oceniana zręcznościówka roguelike wreszcie na Androidzie
Downwell - wysoko oceniana zręcznościówka roguelike wreszcie na Androidzie

Adrian Werner, 29 stycznia 2016, 13:10

Użytkownicy systemu Android wreszcie doczekali się premiery własnej wersji gry Downwell, czyli zręcznościówki typu roguelike o zaskakująco głębokiej mechanice rozgrywki.

Cardinal Quest, czyli świetne wprowadzenie do gatunku roguelike (najlepsze mobilne RPG #5)
Cardinal Quest, czyli świetne wprowadzenie do gatunku roguelike (najlepsze mobilne RPG #5)

Adrian Werner, 3 stycznia 2016, 11:45

W drugim odcinku naszej serii omawiającej najlepsze mobilne RPG prezentujemy Cardinal Quest, czyli produkcję stanowiącą wyśmienite wprowadzenie do gatunku roguelike.

Nowhere Prophet - postapokaliptyczny roguelike z elementami karcianki zmierza na platformy mobilne
Nowhere Prophet - postapokaliptyczny roguelike z elementami karcianki zmierza na platformy mobilne

Piotr Doroń, 9 września 2015, 11:17

Na urządzenia mobilne, pecety i konsole zmierza Nowhere Prophet - postapokaliptyczny roguelike z karciankowym systemem walki. Niestety, nie wiemy jeszcze, kiedy produkcja studia Sharkbomb zadebiutuje na rynku.

Tharsis - w grze strategicznej o misji na Marsa znajdziemy tury, survival i kanibalizm
Tharsis - w grze strategicznej o misji na Marsa znajdziemy tury, survival i kanibalizm

Adrian Werner, 1 września 2015, 11:33

Studio Choice Provisions pracuje nad turową strategią Tharsis, która pozwoli pokierować trapioną ciągłymi problemami wyprawą na Marsa. Gra wymusi podejmowanie ciężkich decyzji, radzenie sobie z pogorszającym się stanem psychiki załogi oraz oszczędne gospodarowanie surowcami. Możliwy będzie nawet kanibalizm.

Nuclear Throne – ponad 100 tysięcy sprzedanych egzemplarzy
Nuclear Throne – ponad 100 tysięcy sprzedanych egzemplarzy

Paweł Krzystyniak, 30 lipca 2015, 12:58

Studio Vlambeer pochwaliło się świetnym wynikiem sprzedażowym swojej produkcji. Niezależne Nuclear Throne trafiło do ponad 100 tysięcy nabywców.

Wild Wastes - survivalowe roguelike studia Everplay Interactive
Wild Wastes - survivalowe roguelike studia Everplay Interactive

Adrian Werner, 26 lipca 2015, 16:24

Studio Everplay Interactive pracuje nad grą Wild Wastes, czyli survivalowym roguelike, w którym będziemy musieli przetrwać tydzień w sennym amerykańskim miasteczku opanowanym przez potwory. Gra zmierza na iOS oraz pecety i pozwoli na wspólną zabawę posiadaczom różnych platform w kooperacyjnym trybie multiplayer.

Okhlos – 16-bitowy roguelike, w którym tłumy demolują antyczną Grecję
Okhlos – 16-bitowy roguelike, w którym tłumy demolują antyczną Grecję

Krzysztof Mysiak, 6 lipca 2015, 10:30

Niezależne studio Coffee Powered Machine tworzy Okhlos – utrzymaną w stylu retro grę akcji z pierwiastkiem roguelike, w której prowadzimy wściekły tłum przez mitologiczną Grecję do walki z bogami Olimpu. Tytuł powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a jego premiera ma nastąpić jeszcze w 2015 roku.

Dungelot: Shattered Lands - pierwszy zwiastun kolejnej odsłony cyklu łączącego roguelike z mechanizmami Sapera
Dungelot: Shattered Lands - pierwszy zwiastun kolejnej odsłony cyklu łączącego roguelike z mechanizmami Sapera

Adrian Werner, 27 czerwca 2015, 07:32

Mamy dobre wieści dla fanów cyklu Dungelot, łączącego roguelike z mechanizmami Sapera. Jego twórcy wypuścili pierwszy zwiastun trzeciej części, zatytłowanej Dungelot: Shattered Lands.

Desktop Dungeons – premiera wersji mobilnej jeszcze w kwietniu
Desktop Dungeons – premiera wersji mobilnej jeszcze w kwietniu

Piotr Doroń, 21 kwietnia 2015, 10:57

Jeszcze w tym miesiącu dojdzie do premiery mobilnej odsłony gry Desktop Dungeons – udanego taktycznego RPG-a z elementami roguelike, wydanego oryginalnie na PC w listopadzie 2013 roku.

Gabe Newell bossem w grze Crawl
Gabe Newell bossem w grze Crawl

Janusz Guzowski, 3 kwietnia 2015, 11:30

Gabe Newell, prezes firmy Valve, zostanie jednym z bossów w grze Crawl – oldskulowej produkcji typu roguelike nastawionej na grę wieloosobową. Tytuł jest dostępny w ramach Early Access. Nowa zawartość pojawi się wraz z najbliższą aktualizacją, nie podano jednak konkretnej daty premiery.

Darkest Dungeon – powstanie mobilna wersja hardcorowego RPG-a
Darkest Dungeon – powstanie mobilna wersja hardcorowego RPG-a

Adrian Werner, 10 lutego 2015, 15:24

Studio Red Hook ujawniło, że ma w planach mobilną wersję Darkest Dungeon, czyli obiecującego RPG-a, który kładzie nacisk na powolną degradację psychiczną bohaterów eksplorujących ponure lochy.

Lamp and Vamp – zadebiutował roguelike z wampirem w roli głównej
Lamp and Vamp – zadebiutował roguelike z wampirem w roli głównej

Piotr Doroń, 29 stycznia 2015, 10:53

W ofertach App Store i Google Play zadebiutowała Lamp and Vamp – ciekawa gra z gatunku roguelike z wampirem w roli głównej. Produkcja, inspirowana takimi mobilnymi tytułami jak np. Hoplite, została wydana w modelu premium.

Tales of Maj'Eyal – RPG typu roguelike trafi z PC na Androida
Tales of Maj'Eyal – RPG typu roguelike trafi z PC na Androida

Piotr Doroń, 7 stycznia 2015, 16:25

Nicolas Casalini pracuje nad przeniesieniem gry roguelike Tales of Maj'Eyal na smartfony i tablety z systemem Android. Póki co, nie znamy terminu premiery gry – twórca modyfikuje interfejs i zajmuje się optymalizacją.

The Dark Eye: Skilltree Saga – casualowe RPG z elementami roguelike
The Dark Eye: Skilltree Saga – casualowe RPG z elementami roguelike

Krzysztof Mysiak, 27 listopada 2014, 23:50

Firma wydawnicza Headup Games zapowiedziała tworzoną przez studio Silent Dreams grę The Dark Eye: Skilltree Saga. Tytuł, opisany jako „casualowe cRPG z elementami roguelike”, skupi się na toczeniu turowych potyczek 1v1 w świecie fantasy znanym choćby z serii Drakensang. Produkcja zmierza na pecety, a jej debiut nastąpi 4 grudnia 2014 roku.

Necropolis – roguelike TPP nową grą twórców Shadowrun Returns
Necropolis – roguelike TPP nową grą twórców Shadowrun Returns

Krzysztof Mysiak, 7 listopada 2014, 12:50

Studio Harebrained Schemes, znane dotąd z Shadowrun Returns, zapowiedziało swój kolejny projekt – Necropolis. Będzie to trzecioosobowa gra akcji typu roguelike, osadzona w proceduralnie generowanym świecie fantasy z pierwiastkami science-fiction. Tytuł zmierza wstępnie na pecety, a jego premiera ma nastąpić w 2016 roku.

Wymagające i oldskulowe, czyli najlepsze mobilne gry z elementami roguelike
Wymagające i oldskulowe, czyli najlepsze mobilne gry z elementami roguelike

Adrian Werner, 30 października 2014, 11:11

W najnowszym przeglądzie polecamy osiem najlepszych naszym zdaniem produkcji mobilnych zainspirowanych gatunkiem roguelike, a więc oferujących m.in. losowe światy i mordercze poziomy trudności.

Hand of Fate – miks RPG akcji i karcianki z Kickstartera trafi na PC oraz konsole PS4 i PS Vita
Hand of Fate – miks RPG akcji i karcianki z Kickstartera trafi na PC oraz konsole PS4 i PS Vita

Krzysztof Mysiak, 28 marca 2014, 13:09

Niezależne studio Defiant Development poinformowało, że Hand of Fate, oryginalny miks karcianki i gry akcji RPG typu roguelike, trafi nie tylko na PC, ale również na konsole PlayStation 4 i PlayStation Vita. Tytuł został ufundowany w ubiegłym roku na Kickstarterze, a jego premiera w wersji pecetowej ma nastąpić w ciągu najbliższych miesięcy.

O wojowniku lewel trzydziesty, którego zjadły wilki
O wojowniku lewel trzydziesty, którego zjadły wilki

Karol Anklewicz, 8 listopada 2013, 15:30

Parę słów o roguelike'ach i przedstawienie kilku ciekawszych tytułów: Ancient Domains of Mystery, Rogue Survivor, UnReal World, Fame i Dwarf Fortress.

Starbound zadebiutuje w wersji beta jeszcze w tym roku
Starbound zadebiutuje w wersji beta jeszcze w tym roku

Marcin Skierski, 1 października 2013, 12:50

Jeszcze w tym roku gracze będą mogli sprawdzić grę Starbound w wersji beta. Premiera końcowego produktu odbędzie się w późniejszym terminie. Więcej szczegółów na temat bety poznamy niebawem.

Paranautical Activity – FPS z losowo generowanymi poziomami i obsługą Oculus Rift
Paranautical Activity – FPS z losowo generowanymi poziomami i obsługą Oculus Rift

Michał Orlikowski, 5 września 2013, 12:10

Paranautical Activity odniósł sukces w serwisie Kickstarter i trafi do sprzedaży. FPS oferować ma nie tylko losowo generowane poziomy, ale także wsparcie dla Oculus Rift – okularów do wirtualnej rzeczywistości.

Gra logiczna Road Not Taken zawita również na PlayStation 4 i PlayStation Vita
Gra logiczna Road Not Taken zawita również na PlayStation 4 i PlayStation Vita

Adrian Werner, 2 września 2013, 11:56

Niezależne studio Spry Fox ogłosiło, że pecetowa gra logiczna Road Not Taken doczeka się również wersji na konsole PlayStation 4 i PlayStation Vita. Premiera nastąpi w przyszłym roku.

Ogłoszono Dungeon of The Endless – nowy projekt twórców Endless Space

Bartosz Woldański, 12 sierpnia 2013, 18:55

Niezależne studio Amplitude zapowiedziało nową grę w klimatach science-fiction – Dungeon of The Endless. Opublikowano tajemniczy zwiastun, który wskazuje, że produkcja będzie prawdopodobnie cRPG-iem typu roguelike w retro grafice.

The Binding of Isaac sprzedało się w 2 mln kopii. Premiera Rebirth w tym roku
The Binding of Isaac sprzedało się w 2 mln kopii. Premiera Rebirth w tym roku

Bartosz Woldański, 17 kwietnia 2013, 08:44

Edmund McMillen pochwalił się, że jego ostatnia gra, The Binding of Isaac, sprzedała się w 2 milionach egzemplarzy. Aktualnie pracuje nad jej kolejną wersją, o podtytule Rebirth, oraz nową produkcją Mew-Genics. Podzielił się planami na temat rozszerzonej edycji Isaaca, której premiera odbędzie się pod koniec roku.

Słowo o generatorach historii #2: „Przygotować się do skoku w FTL!”
Słowo o generatorach historii #2: „Przygotować się do skoku w FTL!”

Łukasz Gawełko, 19 września 2012, 08:56

Niezależna gra FTL to mały symulator kosmicznej włóczęgi w najlepszym wydaniu!

Odświeżona wersja gry The Binding of Isaac zmierza na PC i konsole
Odświeżona wersja gry The Binding of Isaac zmierza na PC i konsole

Marcin Skierski, 30 sierpnia 2012, 09:50

Trwają prace nad odświeżoną wersją gry The Binding of Isaac, która ukaże się na PC oraz konsolach. W tej chwili nieznana pozostaje dokładna data premiery, ani pełna lista platform sprzętowych, na których ukaże się odnowione dzieło studia Team Meat.