Loot Rascals – zapowiedziano roguelike od autorów Hohokum
Kilku deweloperów mających na koncie grę Hohokum założyło studio Hollow Ponds, gdzie pracują nad Loot Rascals, czyli produkcją roguelike, w której potwory będą mogły kraść nasz ekwipunek, a następnie przenosić do go światów innych graczy.
Twórca Hohokum, czyli Ricky Haggett, jakiś czas temu założył wraz z kilkoma przyjaciółmi nowe studio deweloperskie nazwane Hollow Ponds. Teraz dowiedzieliśmy się wreszcie nad czym pracuje ten zespół. Jego debiutanckim projektem okazało się utrzymane w klimatach science fiction roguelike zatytułowane Loot Rascals. Produkcja zmierza na pecety oraz konsolę PlayStation 4, a premiera ma nastąpić w przyszłym roku.
Akcja toczyć się będzie w bliżej nieokreślonej przyszłości. Wcielimy się w astronautę, którego statek rozbije się na pełnej agresywnych form życia oraz morderczych robotów obcej planecie. Naszym zadaniem będzie przede wszystkim przetrwanie, a w dalszej kolejności znalezienie sposobu na powrót do domu.
W Loot Rascals zajmiemy się eksplorowaniem świata złożonego z heksagonalnych pól. Powierzchnia planety generowana będzie losowo i na początku rozgrywki większość jej ma być ukryta. Dopiero podczas zwiedzania będziemy powoli odsłaniali sąsiadujące pola. Po drodze napotkamy oczywiście masę potworów do zgładzenia.
Tym, co wyróżni Loot Rascals od standardowych gier roguelike jest nietypowy system łupów. Zabijani wrogowie będą przy sobie nosili karty reprezentujące umiejętności. Jeśli je utracimy, to nie będziemy mogli korzystać z danej zdolności. Ilość miejsc na nie w ekwipunku ma być ograniczona, więc konieczne okaże się staranne planowanie jakie karty ze sobą zabrać.
Śmierć wiązać się będzie z utratą kilku najcenniejszych kart z naszej kolekcji. Potwór, który je zabierze zostanie wtedy wgrany na ustawione przez autorów serwery i przerzucony do gry innego użytkownika. Gdy nieprzyjaciel polegnie, to osoba, która go zgładzi będzie mogła zwrócić nam utraconą kartę lub zatrzymać ją dla siebie. To drugie nie zawsze okaże się jednak korzystne. Gracze mają bowiem także tworzyć sterowane przez sztuczną inteligencję holograficzne kopie swoich postaci, a następnie wypuszczać je do światów innych uczestników zabawy. Taki hologram będzie mógł zarówno zaatakować obcych użytkowników, jak i służyć im pomocą, a tę decyzję podejmie sama SI, biorąc pod uwagę dokonania postaci.