Necropolis – roguelike TPP nową grą twórców Shadowrun Returns
Studio Harebrained Schemes, znane dotąd z Shadowrun Returns, zapowiedziało swój kolejny projekt – Necropolis. Będzie to trzecioosobowa gra akcji typu roguelike, osadzona w proceduralnie generowanym świecie fantasy z pierwiastkami science-fiction. Tytuł zmierza wstępnie na pecety, a jego premiera ma nastąpić w 2016 roku.
- Producent: Harebrained Schemes (Shadowrun Returns)
- Gatunek: gra akcji typu roguelike z widokiem TPP
- Cechy szczególne: dynamiczny, wymagający, rozbudowany system walki; proceduralnie generowany w trakcie zabawy świat
- Platformy sprzętowe: PC (Windows, Mac, Linux), niesprecyzowane bliżej konsole
- Termin premiery: 2016
Twórcy wydanego w lipcu 2013 roku kickstarterowego cRPG-a Shadowrun Returns nie spoczywają na laurach. Studio Harebrained Schemes zapowiedziało wczoraj swój kolejny projekt – Necropolis. Będzie to gra akcji typu roguelike, ukazująca wydarzenia z perspektywy trzeciej osoby (TPP) i osadzona w realiach fantasy z delikatnymi naleciałościami science-fiction. Termin premiery wyznaczono wstępnie na rok 2016. Gra powstaje przede wszystkim z myślą o komputerach osobistych (Windows, Mac, Linux), jednak nie wykluczono także przygotowania wersji konsolowych (niesprecyzowanych bliżej). Niestety, póki co nie dysponujemy żadnymi materiałami ukazującymi grę jako taką – twórcy pokazali tylko grafiki koncepcyjne. Nie wiemy też, w jaki sposób twórcy zamierzają pozyskać fundusze na ów projekt, ale wygląda na to, że tym razem nie zamierzają uciekać się do finansowania społecznościowego.
Po klasycznym izometrycznym cRPG-u (Shadowrun Returns) studio Harebrained Schemes zwraca się ku gatunkowi roguelike i trójwymiarowym grom akcji.
Wydarzenia w Necropolis zostaną osadzone w przepastnym magicznym kompleksie o zmieniających się nieustannie kształtach. Gracz wcieli się w śmiałka, który będzie miał za zadanie zbadać zakątki tego miejsca i wydostać się z niego, pokonując władające nim byty – szalonego arcymaga Abraxisa i stworzoną przez niego „inteligencję”, która karmi się duszami nieszczęśników wabionych do jej domeny. Twórcy obiecują spore pokłady humoru, a jako źródło inspiracji przy konstruowaniu świata (a zwłaszcza jego bestiariusza) podają film The Cabin in the Woods (pol. Dom w głębi lasu) – horror z 2012 roku, w którym grupa młodzieży spędzającej wyjazd w tytułowym domku staje się ofiarą hordy wszelkiej maści potworów z podziemnych kompleksów rozciągających się pod lasem.
Choć nie pokazano żadnych screenów z Necropolis, grafiki koncepcyjne uzmysławiają, w jakim stylu utrzymana zostanie właściwa gra.
Jeśli chodzi o model rozgrywki, otrzymamy pełnokrwistą grę akcji, z dynamicznym i wymagającym systemem walki opartym na „timingu i animacjach”. Przyjdzie nam ostrożnie podchodzić do starć i uczyć się wzorców zachowania przeciwników, a następnie wykorzystywać luki w ich obronie, wyprowadzając kombinacje lekkich i silnych ataków. Nasze szanse zwiększy warzenie magicznych mikstur ze zbieranych komponentów, a także rozglądanie się za dobrze ukrytymi mistycznymi księgami, zaopatrującymi nas w zaklęcia i runy.
Świat będzie generowany proceduralnie. Co ciekawe, zaobserwujemy to nie tylko przy każdym kolejnym rozpoczynaniu rozgrywki, ale również w trakcie zabawy – podczas gry co jakiś czas trafimy w punkty, które pozwolą nam losowo przeobrazić lokację. Twórcy chcą wykreować żyjący ekosystem, w którym różne stworzenia będą walczyły ze sobą nawzajem – może to zostać użyte przez bohatera na jego korzyść, na przykład poprzez wabienie do siebie istot będących sobie wrogami.