RAD – nowa gra twórców Psychonauts
Studio Double Fine Productions i firma Bandai Namco zapowiedziały RAD – izometryczną strzelankę z elementami roguelike na PC oraz konsole Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch. W grze przemierzymy radioaktywne pustkowia, a w walce z wrogami pomogą nam rozmaite mutacje.
Jakkolwiek studio Double Fine Productions ma teraz na głowie Psychonauts 2, amerykański zespół najwyraźniej znalazł czas na tworzenie innych produkcji. Dowodem zapowiedź RAD – trójwymiarowej gry akcji z gatunku rougelike, która ukaże się nakładem Bandai Namco. Tytuł zabierze nad do zniszczonego świata, który ma za sobą nie jedną, a dwie apokalipsy. Kierowany przez nas nastolatek wraz z towarzyszącym mu nietoperzem musi udać się do nieprzyjaznego regionu Fallow w poszukiwaniu sposobu na uzdrowienie ginącego świata. Jednakże podróż przez radioaktywne pustkowia nie pozostanie bez wpływu na bohatera, który będzie zyskiwał kolejne zdolności za cenę swojego człowieczeństwa.
Brzmi ponuro? Tylko z pozoru, bo udostępniony zwiastun wyraźnie pokazuje, że twórcy raczej nie zostawili miejsca na melancholię. RAD bliżej do apokalipsy na wesoło rodem z Borderlands, tyle że w stylu rodem z komiksów z lat 80. Zabawa będzie sprowadzać się do eksplorowania kolejnych lokacji (ukazanych w rzucie izometrycznym) i walce z napotkanymi mutantami. Jeśli zaś o mutantach mowa, bohater będzie mógł sam ulec przemianie, zyskując m.in. głowę węża albo nieco odmienione kończyny. W ten sposób zyskamy dostęp do specjalnych zdolności, które pozwolą nam na rozprawianie się z wrogami na nowe sposoby. Wszystko to przy wtórze rockowej muzyki.
Nie znaczy to, że czeka nas zupełnie bezstresowa zabawa. Jak na roguelike’a przystało, RAD zaoferuje system permanentnej śmierci, tak więc lepiej pogodzić się z faktem, że nasi bohaterowie będą ginąć bezpowrotnie. Nie znaczy to, że porażka oznacza konieczność zaczynania zupełnie od zera. W trakcie zabawy odblokujemy nietoperze, które pozwolą na rozpoczęcie kolejnej przygody z pewnymi bonusami. Twórcy wspominają też o walucie zbieranej w trakcie zabawy – tę będziemy mogli oszczędzać na kolejne podejścia, aczkolwiek nic nie zabroni nam wydania wszystkich funduszy na ulepszenia obecnej postaci. Sugeruje to, że możemy spodziewać się elementów RPG, choć zapewne mocno uproszczonych.
Prócz tego wiemy, że twórcy skorzystali z silnika Unreal Engine 4, a kolejne informacje mają pojawić się wkrótce. Ponadto ogłoszono zamknięte beta-testy RAD, które rozpoczną się 8 kwietnia. Dostęp do nich otrzyma jedynie garstka szczęśliwców, wybrana spośród osób zarejestrowanych na oficjalnej stronie gry. Jednak nawet jeśli nie załapiecie się na listę, nie będziecie musieli długo czekać na zapoznanie się z tytułem. RAD zadebiutuje tego lata na Steamie oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4 oraz Nintendo Switch.