publicystyka - newsy i ciekawostki
Pełne 3D i otwarty świat, ta klasyczna gra o RoboCopie wyprzedzała swoje czasy
Adrian Werner, 18 listopada 2023, 20:00
Ciesząc się z sukcesu polskiego RoboCop: Rogue City, warto powrócić na chwilę do 1992 roku, kiedy to studio DID opracowało szalenie imponującą egranizację tej marki, która dzisiaj niesłusznie jest już mocno zapomniana.
W RPG liczy się przygoda, a twórcy chcą ze mnie zrobić managera
Hubert Sosnowski, 17 stycznia 2023, 18:10
Nie ma jak w domu, prawda? To podejście przeniknęło też do gier RPG. Większość współczesnych przedstawicieli gatunku zapewnia naszym bohaterom tę czy inną formę schronienia. Problem w tym, że te „domy” stały się obciążeniem dla rozgrywki.
12 gier strategicznych, w które zagramy w 2023 roku
Zbigniew Woźnicki, 14 stycznia 2023, 12:18
W 2023 roku czekają nas premiery długo wyczekiwanych strategii oraz kolejne fazy wczesnego dostępu gier, w które już teraz można zagrać, ale czeka je dalszy rozwój. Zebraliśmy naszym zdaniem najbardziej interesujące gry strategiczne.
Elden Ring wybił ich na szczyt. Teraz poważnie ryzykują
Sebastian Kasparek, 28 grudnia 2022, 17:48
FromSoftware zdobyło nagrodę za grę roku, a teraz ryzykuje wszystko na rzecz wielkich robotów z Armored Core’a. Oszaleli? Bynajmniej, deweloperzy ci wracają do domu i tematu, w którym czują się najlepiej.
Tę nową grę RPG skończyłem w 3 godziny - i czegoś takiego potrzebowałem
Karol Laska, 26 grudnia 2022, 10:20
Betrayal at Club Low to oryginalna gra RPG w skali… mikro, bo ukończyłem ją w niecałe trzy godziny. Gdzie temu do Wiedźminów, Eldenów czy Baldurów? No właśnie nigdzie, bo to trochę inne spojrzenie na „erpegi”!
Wiedźmin 3 na PC pokazuje, że ray tracing to Święty Graal, którego nikt nie znajdzie
Maciej Pawlikowski, 19 grudnia 2022, 18:03
Lubicie ray tracing i chcielibyście zobaczyć te wysoce rozwinięte odbicia w Wiedźminie 3? Cóż, w takim razie muszę Was zmartwić - to temat bardziej skomplikowany, niż się wydaje. Next-genowy „Wiesiek” robi nas trochę w konia.
Ostrzegam przed Diablo 4, ta gra Was pochłonie
Hubert Sosnowski, 7 grudnia 2022, 17:00
Diablo 3 było grą dobrą, ale daleką od ideału, dlatego mogło w końcu znudzić i odrzucić. Z Diablo 4 najprawdopodobniej będzie inaczej. Po tym, jak w nie zagrałem, obstawiam, że raczej wrócimy do uzależnienia od rąbania potworów i zbierania łupów.
Te zmiany wyszły God of War na gorsze. I zabiły moją miłość do serii
Krzysiek Kalwasiński, 6 grudnia 2022, 16:30
Nowe odsłony cyklu God of War to dla mnie jedne z największych rozczarowań w grach. Kolejna seria, która mogłaby w zasadzie umrzeć, bo i tak zbyt oddaliła się od własnego ja.
Analizuję wszystko, co wiemy o Diablo 4, i nie tracę nadziei
Rafał Sankowski, 1 grudnia 2022, 19:02
Diablo 4 coraz bliżej, a szum wokół gry, a jakże inaczej, spory. Na ten moment wiemy całkiem sporo o tym, co szykuje dla nas Bliizard, dlatego też pora to usystematyzować, a przy okazji ocenić. Diabeł nie taki straszny, jak go malują?
Mam dość przepłacania za gry - 250 złotych za port to jakaś kpina!
Patryk Manelski, 22 listopada 2022, 16:40
Gry nie są najtańszą formą rozrywki, ale potrafią zapewnić zabawę na wiele godzin. Czasami bywa jednak tak, że cena nie idzie w parze z jakością. Dzisiaj przyjrzymy się takiemu przypadkowi, czyli zdecydowanie za drogiej Harvestelli.
Dzięki tej strategii pokochałem starożytną Grecję. Nic się nie zestarzała
Zbigniew Woźnicki, 19 listopada 2022, 11:05
Zeus był nie tylko panem Olimpu, ale także mojego komputera. City buildery Impressions Games wciąż goszczą u mnie na dysku twardym, ale lider może być tylko jeden i jest nim miotający piorunami grecki bóg.
Quo vadis, branżo gier? Mam poważny problem z FOMO i patologiami rynku
Rafał Sankowski, 16 listopada 2022, 16:47
„Kiedyś to były czasy, a teraz to nie ma czasów”. Ta głęboko filozoficzna myśl zdaje się odzwierciedlać wewnętrzny niepokój i niewypowiedzianą tęsknotę. Czy jest w niej jednak ziarno prawdy? I czy ma przełożenie na branżę gier? Sprawdźmy to!
Nie dajmy się samym ocenom, czytajmy recenzje gier
Rafał Sankowski, 8 października 2022, 11:37
Proces wyrabiania zdania jest zjawiskiem delikatnym. Wystarczy strzępek informacji bądź nagłówek, by opinię scementować i posadowić w naszym umyśle. W przypadku dóbr popkultury ratunkiem jest recenzja oparta na wzajemnej relacji czytelnik-recenzent.
W Polsce nie tylko ja kochałem tę strategię, dziś odcinane są tylko kupony
Maciej Pawlikowski, 20 września 2022, 15:00
Jagged Alliance 2 pomimo ponad dwudziestu lat na karku nadal rysuje się w mojej pamięci jako pełna niuansów i oryginalnych pomysłów strategia, o której warto mówić. Szkoda tylko, że marka ta od wielu lat cierpi i powoli umiera, choć nadzieja się tli.
Jak gry podróżują w czasie? „Dzień świstaka” w popkulturze i nauce
Rafał Sankowski, 16 września 2022, 16:52
...Podróże w czasie są niewyczerpalnym źródłem inspiracji. Nie ma od tego ucieczki. Choć nie są już obecnie rozważane tylko w kategoriach SF, trzeba przyznać, że nasze wyobrażenia o nich odbiegają od teorii naukowych. A jak z tym tematem radzą sobie gry?
Podmiot fokalizujący w grach wideo
Oskar Kalarus, 25 stycznia 2014, 16:54
Stosowanie określenia TPP lub "gra z perspektywy trzeciej osoby" jest nie tylko nieprecyzyjne, ale także mylące. Spójrzmy, co może nam przynieść przeniesienie do gier wideo terminu fokalizacji, zaczerpniętego z teorii narracji w literaturze.
Gdzie i kiedy będzie działa się akcja Assassin's Creed III?
Filip Grabski, 1 marca 2012, 11:25
Troszkę GOL-owej kuchni. Napędzane wyobraźnią lanie wody mego autorstwa na temat możliwego okresu historycznego, jaki zostanie użyty w Assassin's Creed III. W obliczu dziejszych wycieków tekst miał pójść do kosza, ale lepiej się nim podzielić, prawda?