Planescape (marka) - newsy i ciekawostki
Ukochana klasyka RPG Planescape: Torment zaczynała jako 3 różne gry. Feargus Urquhart ujawnił szczegóły na temat jednej z nich
Marcin Bukowski, 7 października 2024, 11:03
Twórca Planescape: Torment przybliżył nieco jeden z trzech projektów, które ostatecznie przerodziły się w kultowego RPG.
Kultowe RPG miało być większą serią. „Powstawały co najmniej trzy gry Planescape”
Hubert Śledziewski, 22 stycznia 2023, 18:00
Planescape Torment nigdy nie doczekał się oficjalnej kontynuacji, choć początkowo plan był inny. W 1996 roku powstawały bowiem aż trzy gry z serii.
Baldur's Gate, Icewind Dale i inne klasyki RPG z datami premier na konsolach
Bartosz Krawcewicz, 31 maja 2019, 22:43
Wiemy już, kiedy Planescape: Torment, Icewind Dale, Neverwinter Nights oraz seria Baldur's Gate ukażą się na konsolach. Firmy Skybound Games i Beamdog podały daty premier, ceny oraz skład poszczególnych pakietów z kultowymi grami na licencji Dungeons & Dragons.
Baldur's Gate, Icewind Dale i Planescape Torment trafią na konsole
Konrad Serafiński, 7 lutego 2019, 19:00
Ciekawe wieści dla wszystkich fanów klasycznych gier RPG. Firmy Skybound Games oraz Beamdog zawarły umowę wydawniczą, na podstawie której tytuły takie jak Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights czy Planescape: Torment trafią na konsole obecnej generacji.
Odświeżona wersja Planescape Torment zadebiutowała na PC, Androidzie oraz iOS
Jakub Mirowski, 12 kwietnia 2017, 09:26
Na rynek trafił Planescape Torment: Enhanced Edition, odświeżona wersja klasycznej gry RPG z 1999 roku. Produkcja studia Beamdog jest dostępna na PC oraz urządzeniach mobilnych z systemem operacyjnym Android lub iOS.
Nadciąga Planescape Torment: Enhanced Edition [Aktualizacja: Pecetowa wersja gry zadebiutuje w kwietniu]
Krystian Pieniążek, 28 marca 2017, 18:01
Odliczanie, jakie trwało na stronie internetowej planescape.com, zdawało się wskazywać na to, że Planescape Torment doczeka się remake’u z prawdziwego zdarzenia. Wideo, jakie widnieje na oficjalnym youtube’owym kanale studia Beamdog, nie pozostawia złudzeń – Bezimienny powraca.
Nadchodzi remaster Planescape: Torment?
Adrian Werner, 25 marca 2017, 07:08
Planescape: Torment prawdopodobnie doczeka się remastera. W sieci pojawiła się bowiem strona odliczająca godziny do ujawnienia nowego projektu marki Planescape i wiemy, że zaangażowane jest w niego studio Beamdog, mające na koncie odświeżone wersje wcześniejszych produkcji bazujących na silniku Infinity Engine.
Torment: Tides of Numenera - budżet przekroczył 4,6 mln dolarów
Michał Jodłowski, 23 września 2014, 14:20
Jak wynika z informacji dostępnych na oficjalnej stronie internetowej gry Torment: Tides of Numenera, projekt posiada obecnie budżet przekraczający niemałą sumę 4,6 miliona dolarów, który nie przestaje rosnąć. Twórcy nadal wprowadzają nowe stretch-goale; najnowszy cel opiewa na kwotę 4,75 miliona dolarów i wprowadzi do gry lokację zwaną Gullet.
Torment: Tides of Numenera – historia świata i potwory
Michał Jodłowski, 17 sierpnia 2014, 17:55
Adam Heine, główny projektant gry, w odpowiedzi na pytania fanów opowiedział nieco o świecie przedstawionym w grze, m.in. o historii oraz występujących w nim potworach.
Torment: Tides of Numenera zalicza kolejną obsuwę
Michał Jodłowski, 13 czerwca 2014, 11:05
Torment: Tides of Numenera, gra mająca być duchowym następcą kultowego Planescape: Torment, zalicza kolejną obsuwę. Tytuł firmy inXile Entertainment ukaże się nie wcześniej niż w ostatnim kwartale przyszłego roku.
Torment: Tides of Numenera zaoferuje turowy system walki
Adam Zechenter, 9 grudnia 2013, 11:32
Produkcja Torment: Tides of Numenera, która ma być duchowym następcą kultowego Planescape Torment, będzie miała turowy, czyli inny od oryginalnego, system walki. Głosowanie w tej sprawie wśród społeczności niemal zakończyło się remisem, a system turowy zwyciężył z minimalną przewagą.
Gra w uniwersum Planescape? Właściciele marki nie mają nic przeciwko
Łukasz Szliselman, 12 lutego 2013, 11:05
Właściciele uniwersum Planescape, firma Wizards of the Coast, chętnie udzielą praw do marki na potrzeby stworzenia komputerowego RPG-a. Dlaczego, w takim razie, twórcy Torment: Tides of Numenera, nazywanego ideowym następcą Planescape Torment, zdecydowali się umieścić grę w świecie Numenery? Wszystkiemu winne nieporozumienie.
Flesz (30 stycznia 2013) – Epic Mickey 2, Dead Space 3, Cognition, Torment
Szymon Liebert, 31 stycznia 2013, 00:25
W dzisiejszym Fleszu żegnamy studio odpowiedzialne za serię Epic Mickey i mówimy o dodatkowych trybach rozgrywki w Dead Space 3.
Znamy tytuł duchowego spadkobiercy Planescape Torment
Łukasz Szliselman, 29 stycznia 2013, 19:39
Tworzony przez studio inXile duchowy spadkobierca Planescape Torment będzie nosił tytuł Torment: Tides of Numenera - taką informację zostawili na Facebooku twórcy gry. Wiemy też, że za soundtrack do niej będzie odpowiedzialny autor muzyki w oryginalnym Tormencie.
Studio inXile stworzy spadkobiercę Planescape Torment
Adrian Werner, 21 grudnia 2012, 11:27
Krążące od kilku tygodni plotki zostały potwierdzone. Studio inXile wyprodukuje spadkobiercę gry Planescape Torment. Projektem zajmuje się Colin McComb, czyli jeden z twórców pierwowzoru.
Kolejny twórca Planescape: Torment chce powrotu gry – zarejestrowano nazwę Torment
Szymon Liebert, 3 grudnia 2012, 12:19
Colin McComb, jeden z twórców Planescape Torment, przyznał, że chciałby stworzyć duchowego następcę gry. Do amerykańskiego urzędu patentowego trafił też wniosek o zarejestrowanie nazwy Torment. Czyżby szykowano kontynuację tej legendy RPG?
Studio Obsidian pracuje nad Project Eternity - cRPG w starym stylu
Aleksander Kaczmarek, 14 września 2012, 21:21
Wiemy już, co szykuje ekipa studia Obsidian Entertainment. Na platformie Kickstarter ruszyła zbiórka pieniędzy potrzebnych do stworzenia gry Project Eternity. W projekt zaangażowani są m.in. Chris Avellone, Tim Cain oraz Josh Sawyer, czyli twórcy takich marek jak Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment, Fallout i Arcanum.
Retrospektywa: Planescape, gra w którą (wciąż) trzeba zagrać
Piotr Rusewicz, 16 grudnia 2011, 10:18
Najważniejsza gra na PC? Prawie. I do tego wciąż cholernie grywalna.