Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 grudnia 2013, 11:32

Torment: Tides of Numenera zaoferuje turowy system walki

Produkcja Torment: Tides of Numenera, która ma być duchowym następcą kultowego Planescape Torment, będzie miała turowy, czyli inny od oryginalnego, system walki. Głosowanie w tej sprawie wśród społeczności niemal zakończyło się remisem, a system turowy zwyciężył z minimalną przewagą.

Piękne lokacje były znakiem firmowym Planescape Torment. Duchowy następca ma kontynować tę dobrą tradycję. - Torment: Tides of Numenera zaoferuje turowy system walki - wiadomość - 2013-12-09
Piękne lokacje były znakiem firmowym Planescape Torment. Duchowy następca ma kontynować tę dobrą tradycję.
W SKRÓCIE:
  • Torment: Tides of Numenera to duchowa kontynuacja kultowego RPG-a Planescape Torment.
  • Po zakończeniu ankiety twórcy zdecydowali o wprowadzeniu turowego systemu walki.
  • W ankiecie głosy za systemem turowym i walką w czasie rzeczywistym osiągnęły niemal ten sam wynik.

Torment: Tides of Numenera to duchowa kontynuacja bardzo popularnego RPG sprzed lat – Planescape Torment. Zarazem jest to jedna z sensacji serwisu Kickstarter: twórcy ogłosili swój projekt w kwietniu 2013 roku i poprosili o wsparcie w wysokości 900 tys. dolarów – ostatecznie otrzymali grubo ponad 4 miliony. Ostatnio, po zakończeniu ankiety wśród społeczności, producenci zdecydowali, że w grze pojawi się turowy system walki.

Przypomnijmy, że jednym z charakterystycznych elementów Planescape Torment, ale także innych RPG-ów ze stajni Black Isle Studios, był system walki w czasie rzeczywistym z możliwością taktycznej pauzy. Powstaje więc pytanie, czy taka zmiana nie zniechęci fanów do projektu Torment: Tides of Numenera, którego popularność bierze się właśnie z ogłoszonej przez twórców chęci kontynuowania dobrych tradycji RPG-ów sprzed lat.

Pytanie jest tym bardziej interesujące, że głosowanie w ankiecie de facto nie ujawniło zwycięzcy – sami producenci nazwali je „remisem”. Przy łącznej liczbie 15 tys. oddanych głosów, system turowy zwyciężył raptem dwustoma (1,3%). Warto dodać, że decydować mogli tylko ci, którzy wsparli wcześniej projekt. Zainteresowanie wyraziło 20% z tych osób, a pod ankietą pojawiło się ponad 2000 komentarzy.

W obszernym wpisie twórcy tłumaczą, dlaczego zdecydowali się ostatecznie na wprowadzenie tego systemu walki:

Skłaniamy się ku walce turowej, gdyż – jak wierzymy – bardziej pasuje ona do taktycznego zaawansowania naszego systemu Crisis. Uważamy, że pozwoli to na lepsze wprowadzanie do walki elementów fabularnych, takich jak dialogi z NPC-ami.

W dalszej części wpisu twórcy odpowiedzieli na kilka podstawowych zarzutów, takich jak sugestie, że turowy system walki jest nudny, nierealistyczny czy szkodliwy dla imersji. Odrzucili zarazem możliwość pogodzenia obu stron i wprowadzenia dwóch trybów.

  1. Torment: Tides of Numenera – gra RPG, która przebija Tormenta?

Torment: Tides of Numenera to dzieło tworzone przez studio inXile entertainment, odpowiedzialne także za drugi bardzo popularny kickstarterowy projekt – Wasteland 2, którego beta testy ruszyć mają w tym tygodniu. Możliwe, że wprowadzając tryb turowy do Tides of Numenera producenci chcieli sobie ułatwić życie, gdyż podobne rozwiązanie (czy będzie ono identyczne, to się dopiero okaże) znalazło się właśnie w Wasteland 2. Duchowego następny Planescape Torment należy spodziewać się dopiero w 2015 roku.

Torment: Tides of Numenera zaoferuje turowy system walki - ilustracja #2Planescape Torment, który ukazał się w 1999 roku, to jedna z kilku produkcji powstałych na silniku Baldur's Gate. Gra zdobyła sobie ogromną popularność dzięki pięknej oprawie graficznej (do dzisiaj sprawiającej dobre wrażenie), ciekawemu głównemu bohaterowi (czyli budzącemu się w kostnicy Bezimiennemu), przede wszystkim jednak dzięki świetnie napisanemu scenariuszowi. Pozwalał on na sporą swobodę czy np. możliwość unikania większości walk w grze poprzez dobrze poprowadzoną rozmowę.

  1. Kickstarter projektu Torment: Tides of Numenera
  2. Oficjalna strona gry Torment: Tides of Numenera

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej