dziennikarskie śledztwo - newsy i ciekawostki
Czy Gothic był drewniany w dniu premiery? Przeprowadziliśmy śledztwo
Rafał Sankowski, 1 marca 2023, 16:20
Polak, a w szczególności polski gracz, jest jak Bezimienny po pokonaniu Śniącego – ma problemy z pamięcią. Czas czyni nasze wspomnienia plastycznymi, podatnymi na przekłamania i utrwalanie mitów. Nie inaczej stało się z „ukochanym” Gothikiem.
Twórca BioShocka od 7 lat nie może skończyć jednej gry - oto dlaczego
Jakub Błażewicz, 3 stycznia 2022, 22:26
Co może mieć gra po siedmiu latach produkcji? Najwyraźniej nie tytuł i datę premiery. Ken Levine, ojciec BioShocka, nie śpieszy się z kończeniem nowego projektu.
Bobby Kotick miał wyciszać afery w Activision Blizzard; zarząd stoi za nim murem [Aktualizacja]
Adrian Werner, 17 listopada 2021, 16:55
Artykuł Wall Street Journal wywołał kolejną aferę związaną z Activision. Według niego prezes Bobby Kotick miał wyciszać sprawy dotyczące molestowań seksualnych w firmie. Pracownicy domagają się jego zwolnienia, ale zarząd stoi za nim murem. Wydawcę opuścił za to współzałożyciel studia Treyarch.
Bill Gates obiektem wewnętrznego śledztwa Microsoftu
Angelika Kałdus, 18 maja 2021, 16:20
Microsoft prowadził śledztwo w sprawie dotyczącej Billa Gatesa, zanim ten opuścił firmę na początku 2020 roku. Na światło dzienne wyszły nowe informacje.
Secret Service kupowało informacje o użytkownikach smartfonów
Michał Kułakowski, 18 sierpnia 2020, 17:24
Serwis Vice donosi, że amerykańska agencja Secret Service omijała przepisy prawa, wymagające od niej uzyskania sądowego nakazu pozwalającego na śledzenie obywateli. Robiła to, kupując przy pomocy pośredników dane lokalizacyjne od producentów aplikacji mobilnych. Proceder ten trwał przez wiele lat.
Twórcy Uncharted i The Last of Us o crunchu w Naughty Dog
Konrad Serafiński, 27 lipca 2019, 12:10
Okazuje się, że temat crunchu dotyka nawet najbardziej cenione przez graczy studia deweloperskie. Tak też jest w przypadku Naughty Dog, którego byli i obecni pracownicy podzielili się kilkoma informacjami zza kulis pracy firmy.
Najlepsi streamerzy zarabiają przeszło 50 tys. dolarów w godzinę
Bartosz Świątek, 21 maja 2019, 14:06
Dziennik The Wall Street Journal przyjrzał się bliżej zarobkom najpopularniejszych streamerów. Niektórzy z nich są w stanie zarobić ponad 50 tys. dolarów za godzinę grania w nową produkcję.
Deweloperzy od Fortnite pracują nawet po 100 godzin w tygodniu
Agnieszka Adamus, 24 kwietnia 2019, 16:44
Każdy sukces ma swoją cenę. Fortnite okazał się kurą znoszącą złote jaja, jednak ekipę rozwijającą produkcję kosztuje to wiele zdrowia. Pracownicy są skrajnie przemęczeni. Skazani są często na pracę po 12 godzin dziennie 7 dni w tygodniu.
Facebook znów pod obstrzałem. Netflix i Spotify miały dostęp do prywatnych rozmów użytkowników [aktualizacja]
Jakub Błażewicz, 20 grudnia 2018, 13:25
Gazeta New York Times opublikowała raport na temat polityki prywatności serwisu Facebook. Według dziennikarzy największy portal społecznościowy w sieci miał przekazywać swoim partnerom znacznie więcej informacji, niż sugerowały dotychczasowe doniesienia.
Rośnie wpływ Activision na Blizzarda. Atmosfera w studiu nie jest dobra
Bartosz Świątek, 23 listopada 2018, 10:42
Niedawny raport Kotaku na temat Blizzard Entertainment ukazuje obraz studia, które boryka się z coraz większymi problemami, będącymi skutkiem nacisków ze strony swojego wydawcy i właściciela. Wszystko przez pieniądze i wielkie sukcesy.
Twórcy Red Dead Redemption 2 o warunkach pracy w Rockstar Games
Jakub Błażewicz, 24 października 2018, 20:53
Serwis Kotaku przeprowadził rozmowy z pracownikami Rockstar Games w sprawie niedawnych kontrowersji w związku z produkcją Red Dead Redemption 2. Jakkolwiek zdementowali oni doniesienia o stu godzinach pracy tygodniowo, niektórzy z nich byli dalecy od zachwalania swojego pracodawcy.
Z soundtracku do Wiedźmina 3 usunięto jeden utwór i nikt nie wie dlaczego [news zaktualizowany]
Kamil Zwijacz, 19 stycznia 2018, 08:37
Studio CD Projekt RED z niewyjaśnionych powodów usunęło ze ścieżki dźwiękowej gry Wiedźmin 3: Dziki Gon jeden z najważniejszych utworów, czyli Widow Maker. Podejrzewamy, że wszystko przez chronioną prawnie aranżację.
Rozdmuchane kontrowersje, czyli warunki pracy w CD Projekt RED w nowym świetle
Krystian Pieniążek, 5 grudnia 2017, 17:51
O tym, jakie warunki pracy panują w studiu CD Projekt RED, postanowiła się przekonać youtuberka Madqueen, która przepytała kilkudziesięciu pracowników firmy. Na podstawie ich wypowiedzi można wysnuć wniosek, że kontrowersje, jakie narastają wokół rodzimego zespołu, są rozdmuchane – co zresztą potwierdza jeden z jej informatorów.
PC Gamer udostępnia regulamin Wczesnego Dostępu Steam
Jakub Błażewicz, 4 października 2016, 12:25
Serwis PC Gamer opublikował pełną wersję regulaminu usługi Wczesnego Dostępu Steam. Jak wynika z tekstu, Valve tradycyjnie stosuje swobodne podejście do kwestii nadzoru produkcji wydawanych w Early Access.
Star Citizen - Cloud Imperium Games wytoczy proces The Escapist?
Jakub Błażewicz, 5 października 2015, 18:05
Na oficjalnej stronie gry Star Citizen opublikowano list Ortwina Freyermurtha ze studia Cloud Imperium Games skierowany do redakcji magazynu The Escapist. Współzałożyciel firmy oświadczył, że w przypadku nie dostarczenia odpowiedzi do poniedziałku, CIG rozpocznie przygotowania do wszczęcia postępowania sądowego.
Star Citizen - kolejne doniesienia o problemach twórców
Jakub Błażewicz, 2 października 2015, 18:00
Magazyn internetowy The Escapist skontaktował się z byłymi pracownikami Cloud Imperium Games w sprawie gry Star Citizen i problemów studia. Na te zarzuty o niezdrową atmosferę w zespole, marnowanie funduszy i nierealność projektu odpowiedział prezes firmy, Chris Roberts.
Wywiad-rzeka, w którym Peter Molyneux mocno popłynął...
Janusz Guzowski, 16 lutego 2015, 09:29
John Walker z portalu Rock, Paper, Shotgun przeprowadził w środę ponad godzinną rozmowę telefoniczną z Peterem Molyneuxem. Długi, momentami bardzo emocjonalny wywiad, dotyczył głównie gry Godus i niespełnionych obietnic z nią związanych. Niestety, z rozmowy wyłania się obraz marzyciela mocno oderwanego od rzeczywistości, o ile nie niemal patologicznego konfabulanta...
Rynek oszustw w grach wideo wart jest miliony dolarów
Kamil Zwijacz, 1 maja 2014, 13:19
W serwisie PC Gamer opublikowano artykuł dotyczący rynku oszustw w grach wideo. Śledztwo przeprowadzone przez jednego z redaktorów witryny wykazało, że wiodący dostawcy cheatów są w stanie zarabiać ponad milion dolarów rocznie każdy. Poszczególni deweloperzy starają się walczyć z nieuczciwymi graczami, ale ci, nawet po permanentnym banie, potrafią założyć nowe konto, ponownie kupić grę oraz pakiet oszustw i bawić się dalej. Dodatkowo twórcy hacków cały czas modyfikują swoje programy, przez co walka z nimi przypomina walkę z wiatrakami.