Świetna kosmiczna strategia pozwoli stać się bezdusznie obojętnym i odkryć sekrety upadłych imperiów. Kosmogeneza w nowym sezonie Stellaris zapowiada się obiecująco
Studio Paradox Interactive podzieliło się szczegółami 8. sezonu kosmicznej strategii Stellaris. Na graczy czeka sporo nowości, w tym ścieżka Kosmogenezy, w ramach której będzie można zachować bezduszną obojętność i odkryć sekrety upadłych imperiów.
The Machine Age to kolejne, dziewiąte już rozszerzenie do kosmicznej strategii 4X Stellaris, będące częścią 8. sezonu, trwającego od 11 kwietnia. Wraz z premierą dodatku w ręce graczy trafi mnóstwo świeżej zawartości. Jednym z najciekawszych elementów wydaje się nowa ścieżka kryzysu.
Wedle informacji zawartych w niedawnym wpisie w dzienniku deweloperskim na Steamie, Cosmogenesis – bo tak brzmi nazwa owej ścieżki – dość mocno różni się od Galactic Nemesis z dodatku Nemezis, która pozwala graczom „wykorzystać swoje najmroczniejsze impulsy”, by działać z „wyraźną złośliwością, celowo maksymalizując powodowane straty”. imperium podążające drogą Kosmogenezy stanowi z kolei zagrożenie z powodu swojej „bezdusznej obojętności”.
Podobnie jak Galaktyczna Nemezis, Kosmogeneza umożliwi wybranie atutu (ang. ascension perk), o ile gracze nie będą Kustoszami lub Imperatorami bądź nie utracą swojej niezależności. Twórcy podkreślają jednak, że „w przeciwieństwie do poprzedniej ścieżki kryzysu, ta nie jest ograniczona etycznie”.
Kosmogeneza wyróżnia się tym, że w przeciwieństwie do Galaktycznej Nemezis – która stawiała na „ilość kosztem jakości” – pozwala odkrywać sekrety upadłych imperiów, zbliżając się w ten sposób do osiągnięcia potęgi, jaką posiadały one w czasach swojej świetności. Pomoże w tym Tokarka Synaptyczna, czyli ośrodek badawczy, w którym wykorzystuje się moc umysłów do przetwarzania i przechowywania danych. Deweloperzy dodają, że bazuje ona na uproszczonej wersji interfejsu planetarnego i można ją dwukrotnie ulepszyć.
Tokarka Synaptyczna 4. rangi pozwoli graczom na prowadzenie eksperymentów z rzeczywistością, które mogą wpłynąć na całą galaktykę lub jej część. Nie zapewni to jednak zwycięstwa – umożliwi je dopiero stworzenie Igły Horyzontu, olbrzymiego statku naginającego prawa fizyki, w którym wyślemy mieszkańców naszych kolonii do nowego świata. Po osiągnięciu zwycięstwa lub poniesieniu porażki, gracze będą mogli rozpocząć zabawę od nowa, a ich „stare” imperium stanie się jednym z upadłych.
W aktualizacji 3.12 Stellaris twórcy dodadzą również przycisk służący do ponownego nawiązania połączenia z grą w trybie wieloosobowego. Pomoże to graczom, którzy doświadczą nieprzewidzianych problemów technicznych.
Przypomnijmy na koniec, że premiera dodatku The Machine Age nastąpi 7 maja. Więcej informacji na jego temat znajdziecie w osobnej wiadomości.
Poniżej możecie obejrzeć materiał, w którym reżyser Stellaris, Stephen Muray, omawia zawartość 8. sezonu.