Stellaris: The Machine Age PC
Dziewiąte rozszerzenie do kosmicznej gry typu grand strategy od Paradox Interactive z 2016 r. W Stellaris: The Machine Age stawiamy czoła wyzwaniom związanym z rozwojem cybernetyki i technologii syntetycznej. DLC przynosi nowe genezy, etosy, konstrukcje, drogi rozwoju i kryzysy.
To jest dodatek do gry Stellaris.
Stellaris: The Machine Age Premiera PC
7maja2024
Steam
7maja2024
producent: Paradox Development Studio wydawca: Paradox Interactive Strona oficjalna
Polskie napisyAngielskie napisy
Gry podobne do Stellaris: The Machine Age
Galactic Civilizations IV
Distant Worlds 2
Galactic Civilizations III
Gracze znakomitej kosmicznej strategii docenili decyzję twórców. Klucz do dalszego rozwoju Stellaris może tkwić w rozliczeniu się z przeszłością
„Etyczne wykorzystanie AI jest dla nas bardzo ważne”. Reżyser wysoko ocenianej kosmicznej strategii broni stosowania AI w grach, zachowując rygor przy Stellaris
Znakomita kosmiczna strategia pozwala już spełnić „cyberpunkowe fantazje”. Premiera Stellaris: The Machine Age
Stellaris: The Machine Age jest dziewiątym rozszerzeniem (tj. dodatkiem większym niż DLC typu Species Pack i Story Pack) do wydanej w 2016 roku kosmicznej gry strategicznej pod tytułem Stellaris. Za opracowaniem dodatku stoi wyspecjalizowany w gatunku grand strategy zespół Paradox Development Studio, który stworzył podstawową wersję gry i wcześniejsze DLC.
Fabuła
Stellaris: The Machine Age koncentruje się na zagadnieniach związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz cybernetyki. W odległym zakątku galaktyki doszło do narodzin imperium robotów wyposażonych w syntetyczną świadomość, z których każdy jest indywidualną jednostką.
Tymczasem gatunki organiczne stają w obliczu jednego z największych problemów w swojej historii – zmieniającej się w gwałtownym tempie idei tożsamości oraz postępującego rozwoju technologii cybernetycznych wzmocnień, które powodują olbrzymie przemiany społeczne w całym znanym Wszechświecie.
Mechanika
Stellaris: The Machine Age wprowadza szereg nowości. Ich listę otwierają niepołączone imperia maszyn, tworzone przez indywidualistyczne osobowości, a także połączone imperia mechanicznej inteligencji. Ważną rolę odgrywają tu również trzy nowe genezy, czyli:
- cybernetyczne wyznanie wiary, w ramach której społeczeństwo dąży do połączenia ciała i maszyny;
- syntetyczna płodność, która zmusza skazany na zagładę gatunek do poszukiwania szans na przetrwanie w technologii syntetycznej;
- spawarki łukowe, pozwalające na eksploatację na niewyobrażalną dotąd skalę zasobów ukrytych pośród gwiazd.
Ponadto DLC przynosi sześć niedostępnych wcześniej etosów (Mądrość kierowana, Projekty naturalne, Obsesyjna dyrektywa, Droidy protokolarne, Kogitatory taktyczne oraz Bazary wzmocnień; te ostatnie są dostępne jedynie dla posiadaczy dodatku Stellaris: MegaCorp), a także dwie nowe konstrukcje środkowej fazy gry – piec łukowy i rój Dysona (stanowiący preludium do tak zwanej sfery Dysona).
Add-on wprowadza również dodatkowe drogi rozwoju dla imperiów maszyn, możliwość odblokowania cybernetycznej oraz syntetycznej ścieżki postępu (dostępnych także w DLC Stellaris: Utopia) i zbadania skutków ich wdrożenia, nowe cechy gatunkowe dla robotów, cyborgów oraz maszyn, a także dwa niedostępne wcześniej zestawy statków oraz miast i pokoje syntetyczne.
Poza tym na sprawdzenie czeka nowa ścieżka kryzysu gracza (oparto ją na systemie wprowadzonym w dodatku Stellaris: Nemesis – skupia się ona na dominacji technologicznej za wszelką cenę) i nowy kryzys w końcowej fazie gry (przywracający do życia pradawne zagrożenie, które przez tysiąclecia przebywało w zamknięciu).
Ponadto na potrzeby opisywanego rozszerzenia opracowano reaktywne portrety cybernetyczne i syntetyczne, które ulegają przemianom wraz z postępami.
Tryby gry
Podobnie jak w podstawową wersję gry, w Stellaris: The Machine Age można grać w pojedynkę lub w trybie multiplayer przez Internet.
Kwestie techniczne
Z myślą o Stellaris: The Machine Age przygotowano siedem nowych utworów muzycznych, inspirowanych syntetyką i cybernetyką. Jako że jest to niesamodzielny dodatek, wymaga on do działania podstawowej wersji gry Stellaris.
Ostatnia modyfikacja 7 maja 2024
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 1-32
Stellaris: The Machine Age cena w dniu premiery: 114,99 PLN
Klasyfikacja PEGI Stellaris: The Machine Age
Stellaris: The Machine Age Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i3-530 2.93 GHz / AMD FX-6350 3.9 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 5870 lub lepsza
- 10 GB HDD
- Windows 10 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i5-3570K 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 2400G 3.6 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 Ti lub lepsza
- 10 GB HDD
- Windows 10 64-bit