Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Stellaris: The Machine Age (PC)
OkładkaStellaris: The Machine Age (PC)

Stellaris: The Machine Age PC

Dziewiąte rozszerzenie do kosmicznej gry typu grand strategy od Paradox Interactive z 2016 r. W Stellaris: The Machine Age stawiamy czoła wyzwaniom związanym z rozwojem cybernetyki i technologii syntetycznej. DLC przynosi nowe genezy, etosy, konstrukcje, drogi rozwoju i kryzysy.

To jest dodatek do gry Stellaris.

Strategiczne | science fiction | ekonomiczne | RTS | 4X | sandbox | kosmiczne | grand strategy | multiplayer | singleplayer | internet

Stellaris: The Machine Age Premiera PC

7maja2024

Steam

7maja2024

producent: Paradox Development Studio wydawca: Paradox Interactive Strona oficjalna

Polskie napisyPolskie napisyAngielskie napisyAngielskie napisy

Gry podobne do Stellaris: The Machine Age

Galactic Civilizations IV

Distant Worlds 2

Galactic Civilizations III

Stellaris: The Machine Age jest dziewiątym rozszerzeniem (tj. dodatkiem większym niż DLC typu Species Pack i Story Pack) do wydanej w 2016 roku kosmicznej gry strategicznej pod tytułem Stellaris. Za opracowaniem dodatku stoi wyspecjalizowany w gatunku grand strategy zespół Paradox Development Studio, który stworzył podstawową wersję gry i wcześniejsze DLC.

Fabuła

Stellaris: The Machine Age koncentruje się na zagadnieniach związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz cybernetyki. W odległym zakątku galaktyki doszło do narodzin imperium robotów wyposażonych w syntetyczną świadomość, z których każdy jest indywidualną jednostką.

Tymczasem gatunki organiczne stają w obliczu jednego z największych problemów w swojej historii – zmieniającej się w gwałtownym tempie idei tożsamości oraz postępującego rozwoju technologii cybernetycznych wzmocnień, które powodują olbrzymie przemiany społeczne w całym znanym Wszechświecie.

Mechanika

Stellaris: The Machine Age wprowadza szereg nowości. Ich listę otwierają niepołączone imperia maszyn, tworzone przez indywidualistyczne osobowości, a także połączone imperia mechanicznej inteligencji. Ważną rolę odgrywają tu również trzy nowe genezy, czyli:

  1. cybernetyczne wyznanie wiary, w ramach której społeczeństwo dąży do połączenia ciała i maszyny;
  2. syntetyczna płodność, która zmusza skazany na zagładę gatunek do poszukiwania szans na przetrwanie w technologii syntetycznej;
  3. spawarki łukowe, pozwalające na eksploatację na niewyobrażalną dotąd skalę zasobów ukrytych pośród gwiazd.

Ponadto DLC przynosi sześć niedostępnych wcześniej etosów (Mądrość kierowana, Projekty naturalne, Obsesyjna dyrektywa, Droidy protokolarne, Kogitatory taktyczne oraz Bazary wzmocnień; te ostatnie są dostępne jedynie dla posiadaczy dodatku Stellaris: MegaCorp), a także dwie nowe konstrukcje środkowej fazy gry – piec łukowy i rój Dysona (stanowiący preludium do tak zwanej sfery Dysona).

Add-on wprowadza również dodatkowe drogi rozwoju dla imperiów maszyn, możliwość odblokowania cybernetycznej oraz syntetycznej ścieżki postępu (dostępnych także w DLC Stellaris: Utopia) i zbadania skutków ich wdrożenia, nowe cechy gatunkowe dla robotów, cyborgów oraz maszyn, a także dwa niedostępne wcześniej zestawy statków oraz miast i pokoje syntetyczne.

Poza tym na sprawdzenie czeka nowa ścieżka kryzysu gracza (oparto ją na systemie wprowadzonym w dodatku Stellaris: Nemesis – skupia się ona na dominacji technologicznej za wszelką cenę) i nowy kryzys w końcowej fazie gry (przywracający do życia pradawne zagrożenie, które przez tysiąclecia przebywało w zamknięciu).

Ponadto na potrzeby opisywanego rozszerzenia opracowano reaktywne portrety cybernetyczne i syntetyczne, które ulegają przemianom wraz z postępami.

Tryby gry

Podobnie jak w podstawową wersję gry, w Stellaris: The Machine Age można grać w pojedynkę lub w trybie multiplayer przez Internet.

Kwestie techniczne

Z myślą o Stellaris: The Machine Age przygotowano siedem nowych utworów muzycznych, inspirowanych syntetyką i cybernetyką. Jako że jest to niesamodzielny dodatek, wymaga on do działania podstawowej wersji gry Stellaris.

Ostatnia modyfikacja 7 maja 2024

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet   Liczba graczy: 1-32  

Stellaris: The Machine Age cena w dniu premiery: 114,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Stellaris: The Machine Age

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Stellaris: The Machine Age Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core i3-530 2.93 GHz / AMD FX-6350 3.9 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 5870 lub lepsza
  • 10 GB HDD
  • Windows 10 64-bit
  • Zalecane:
  • Intel Core i5-3570K 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 2400G 3.6 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 Ti lub lepsza
  • 10 GB HDD
  • Windows 10 64-bit