Swen Vincke twierdzi, że zyski zbyt mocno zaślepiają deweloperów. Twórcy Baldur’s Gate 3 urośli niemal 10-krotnie w ciągu dekady
Szef Larian Studios, Swen Vincke, udzielił kolejnego wywiadu. Tym razem twórca Baldur’s Gate 3 wskazał jeden z większych problemów branży gier.
Swen Vincke, czyli szef Larian Studios odpowiedzialnego za hitowe Baldur’s Gate III, odbył w ostatnim czasie wiele spotkań z mediami. Jakiś czas temu ukazał się jego wywiad z serwisem IGN, gdzie mówił choćby o pozytywnych aspektach używania AI.
Teraz możemy poznać jego przemyślenia na łamach Eurogamera. W długiej rozmowie Vincke powiedział, co sądzi o naciskach na duże zyski przy tworzeniu gier. Jego zdaniem oczekiwanie ogromnych profitów przez firmy nie służy twórcom, gdyż pracują oni w branży, w której cały czas wymaga się innowacji.
Vincke przyznał, że produkcja gier nie jest łatwą rzeczą i jeśli opracowywany tytuł w ogóle nie przyniesie zysków wydawcom czy akcjonariuszom, to nie ma co liczyć na realizację następnych projektów. Zatem szef Larian Studios nie neguje samej chęci zarobku, ale negatywnie wypowiada się o dążeniach do zgarnięcia dużych pieniędzy w szybkim tempie.
[…] musisz generować zyski lub przynajmniej wychodzić na zero, aby móc dalej tworzyć gry [...]. Nie ma w tym nic złego [w zarabianiu na grach – dop. red.]. Mój problem polega na tym, że za mocno naciska się na wykładniczy wzrost, a to nigdy nie działa. [...] Niektórzy po prostu wychodzą z założenia: cóż, chcemy mieć z tego większy zysk. W porządku, o ile nie naciskasz na to zbyt mocno, bo gdy naciskasz zbyt mocno, to wszystko się załamuje [...]. – powiedział Vincke.
Właśnie w owych naciskach na szybkie i duże zyski z gier szef Larian Studios widzi jeden z największych problemów branży. W tym samym wątku wspomniał również, że najczęściej to pracownicy ponoszą konsekwencje niezrealizowanych założeń zarobkowych. Dodajmy, że mogliśmy to zaobserwować w ostatnich miesiącach, kiedy to zaczęły dopływać coraz to nowe wiadomości o zwolnieniach.
Skoro już mowa o zatrudnionych osobach, Swen Vincke w trakcie dyskusji podał też aktualną liczbę pracowników Larian Studios. W tej chwili belgijska firma ma w swoich szeregach aż 470 osób. Zaznaczmy, że w 2014 roku było ich zaledwie 50. Pokazuje to, jak rozwinęło się studio w ciągu ostatnich lat. Niewątpliwie pomogły w tym sukcesy takich RPG-ów, jak Divinity: Original Sin, Divinity: Original Sin II, no i oczywiście Baldur’s Gate III.