Stworzyli ambitny system AI i sami nie wiedzą, jak go wykorzystać. Twórcy Arena Breakout: Infinite przedstawili plany rozwoju gry
Na targach gamescom autorzy sieciowej strzelanki Arena Breakout: Infinite opowiedzieli o planach rozwoju gry, w tym o ciekawym systemie AI.
Aktualizacja (23 sierpnia, godz. 13:10)
Redakcja serwisu Insider-Gaming miała okazję porozmawiać na temat opisanego niżej modelu AI z jednym z twórców Arena Breakout: Infinite. Enzo Zhang, producent gry, powiedział:
To tylko demo technologiczne, więc na tym etapie nie jest to poważny problem. Po drugie, wszystkie duże modele językowe, nie tylko te w grach, napotykają podobne problemy. To, co nas wyróżnia, to wykorzystanie sztucznej inteligencji i dużych modeli językowych w konkretnym scenariuszu gry. Dlatego też, jeśli chodzi o obawy dotyczące prywatności danych, nie będzie to bardziej znacząca kwestia w porównaniu z innymi sztucznymi inteligencjami i GPT. Jeśli pewnego dnia wdrożymy tę technologię w naszej grze, upewnimy się, że jest ona zgodna z przepisami i regulacjami dotyczącymi ochrony danych i prywatności w każdym kraju.
Enzo Zhang zabrał też głos w sprawie trybu offline, którego domaga się część graczy:
W przypadku „trybu solo” lub „trybu offline” przetwarzanie danych musi odbywać się na serwerze lub po stronie użytkownika. Jeśli przetwarzanie danych odbywa się na serwerze w celu zbudowania całego środowiska gry dla jednego użytkownika, koszty są bardzo wysokie. Z drugiej strony, jeśli przetwarzanie danych odbywa się po stronie użytkownika, naraża to zbyt wiele danych na działanie oszustów i hakerów. Obecnie nie mamy jeszcze idealnego rozwiązania.
Oryginalna wiadomość (21 sierpnia, godz. 14:27)
W ubiegłym tygodniu we wczesnym dostępie zadebiutowała gra Arena Breakout: Infinite, czyli sieciowa strzelanka, która wykorzystuje model darmowy z mikropłatnościami. Debiut okazał się mocno kontrowersyjny z powodu agresywnego systemu mikropłatności, ale mimo to popularność gry jest na razie wysoka.
Bawiących się w ten tytuł powinny zainteresować informacje, jakie twórcy ujawnili z okazji targów gamescom:
- do końca tego roku gra otrzyma nową mapę zlokalizowaną na terenie stacji telewizyjnej;
- pojawią się także dodatkowe tryby rozgrywki oraz bronie;
- możemy się też spodziewać pierwszej grywalnej postaci kobiecej oraz ulepszonego systemi anty-cheaterskiego.
Innowacyjna sztuczna inteligencja do obsługi towarzyszy
Twórcy pracują także nad innowacyjnym systemem sztucznej inteligencji nazwanym FACUL. Ten zwrot to skrót od First ever AI Companion who Understands Human Language, i tłumaczy to praktycznie wszystko. Chodzi tu mianowicie o kierowanych przez sztuczną inteligencję sojuszników, z którymi będziemy mogli porozumiewać się za pomocą czatu głosowego. Mają oni w pełni rozumieć, co mówią do nich gracze i podążać za ich rozkazami.
Sterowani głosem towarzysze broni nie są niczym nowym w strzelankach, ale tym, co wyróżni FACUL od wcześniejszych rozwiązań tego typu ma być poziom zaawansowania.
- Postacie kierowane przez AI mają rozpoznawać 17 000 elementów w grze, takich jak budynki, broń, punkty orientacyjne, a nawet tak małe obiekty, jak źdźbła trawy.
- Gracze będą im wydawali komendy, jak gdyby rozmawiali z ludzkimi członkami drużyny.
- Możliwe mają być nawet swobodne rozmowy i żartowanie ze sztuczną inteligencją.
Autorzy na razie nie wiedzą dokładnie, jak zaimplementują FACUL w grze, gdyż zrobienie tego w sposób niewłaściwy mogłoby popsuć rozgrywkę – postacie napędzane tym systemem są bowiem bardzo skuteczne.
Co ciekawe, pomimo posiadania takiego systemu autorzy nie mają obecnie w planach dodania rozgrywek PvE lub trybu offline. FACUL ma napędzać wyłącznie postacie sojusznicze. Tutaj jednak pojawiają się wątpliwości – skoro taka postać walczyłaby po naszej stronie, to naturalnym jest, że gracze z drużyny przeciwnej musieliby się z nią ścierać. To może być jeden z elementów, które sprawia, że na razie autorzy nie wiedzą do końca, jak zaimplementować ten system w grze.
Twórcy potwierdzili również, że w planach jest wersja konsolowa. Nie zaoferuje ona jednak opcji cross-play, pozwalającej na wspólną zabawę z pecetowcami. Z kolei pełna wersja gry ma zadebiutować pod koniec tego roku.