autor: Piotr Siejczuk
Studio Moonbyte przesuwa premierę gry Crashday
Pierwsze informacje związane z grą Crashday pojawiły się na łamach naszego serwisu jeszcze w październiku 2002 roku (odpowiedni news). Wtedy to właśnie studio developerskie Moonbyte zapowiedziało rozpoczęcie prac nad grą, która miała stać się unowocześnioną wersją hitu sprzed kilku lat, tj. gry Stunts. Zresztą firma mówiła o tym bardzo otwarcie. Dzisiaj mamy styczeń roku pańskiego 2004 i jak się okazuje z wczorajszej informacji prasowej rzeczonego studia wynika, że na pojawienie się pełnej wersji Crashday będziemy musieli poczekać dłużej niż to wcześniej planowano.
Pierwsze informacje związane z grą Crashday pojawiły się na łamach naszego serwisu jeszcze w październiku 2002 roku (odpowiedni news). Wtedy to właśnie studio developerskie Moonbyte zapowiedziało rozpoczęcie prac nad grą, która miała stać się unowocześnioną wersją hitu sprzed kilku lat, tj. gry Stunts. Zresztą firma mówiła o tym bardzo otwarcie. Dzisiaj mamy styczeń roku pańskiego 2004 i jak się okazuje z wczorajszej informacji prasowej rzeczonego studia wynika, że na pojawienie się pełnej wersji Crashday będziemy musieli poczekać dłużej niż to wcześniej planowano.
Jak już wspomniałem Moonbyte stwierdziło wczoraj, cytuję: „Do ukończenia Crashday pozostało jeszcze wiele pracy. Właśnie, dlatego musimy dokonać kolejnego przesunięcia premiery gry. Na rynek nasz produkt trafi najprawdopodobniej w drugim kwartale 2004 roku. Przepraszamy za tą sytuację, jednakże obiecujemy, iż w najbliższym czasie w szeregi Moonbyte przyjmiemy nowych programistów i uskutecznimy tępo naszych prace związanych z ukończeniem Crashday”.
Nie ma powodów, aby nie wierzyć w zapewnienie firmy, lecz w przypadku Crashday istnieje jeszcze jedna dość poważna kwestia, bez rozwiązania której nie może dojść do premiery gry. Otóż opisywany tytuł nie znalazł jeszcze korporacji, która zainteresowałaby się jego wydaniem.
Tym niemniej właściciele Moonbyte zapewniają, że już kilka firm wyraziło zainteresowanie dystrybucją. Ostateczne decyzje w tej kwestii podjęte zostaną jednak dopiero, kiedy stworzona zostanie wersja pokazowa Crashday.
Wydawać by się mogło, że gra, nad której prace rozpoczęto jeszcze w październiku 2002 roku może nie dorównywać aspektem graficznym z pojawiającymi się obecnie na rynku grami wyścigowymi. Myślę jednak, że zamieszczone poniżej screeny utwierdzą Was w przekonaniu, że jest inaczej:
Więcej informacji o Crashday: