Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 sierpnia 2024, 17:40

Stellar Blade wyjdzie na PC w „niedalekiej przyszłości”. Ta wersja ma sobie poradzić jeszcze lepiej niż edycja konsolowa

Zapowiedź Stellar Blade w wersji na PC może nastąpić już niebawem. Studio Shift Up szykuje się do premiery w „niedalekiej przyszłości”.

Źródło fot. Sony Interactive Entertainment
i

Stellar Blade od koreańskiego studia Shift Up okazało się niemałą niespodzianką tego roku. Co prawda produkcja już od pierwszych zapowiedzi przykuwała oko za sprawą m.in. atrakcyjnej głównej bohaterki, ale ostatecznie okazała się być po prostu bardzo udaną grą. Przypadła do gustu recenzentom i, co najważniejsze, niesamowicie mocno pokochali ją gracze - do dziś jest najlepiej ocenianym przez nich tytułem dostępnym na PS5 (via Metacritic).

Niestety, jednym z największych jej problemów jest dostępność, gdyż wydana została jedynie na konsoli PlayStation 5. Nowe wieści wskazują jednak, że niedługo może się to zmienić.

Stellar Blade na PC w „niedalekiej przyszłości”

Podczas ostatniego zebrania inwestorów twórcy przekazali, iż przygotowują się do wypuszczenia Stellar Blade na PC w „niedalekiej przyszłości”. Ponadto spodziewają się, że ta wersja poradzi sobie jeszcze lepiej niż konsolowa. Możemy to więc potraktować jako swego rodzaju potwierdzenie, że prędzej czy później gra zawita na „blaszaki” i jest to tylko kwestia czasu.

Co ciekawe, na temat dostępności Stellar Blade wypowiedział się w serwisie X Daniel Ahmad, znany growy analityk. Uważa on, iż niewydanie tytułu na PC w tym samym czasie co na PS5, było „strzałem w kolano” dla studia.

Obecnie nie ma żadnego powodu do wydawania gier wyłącznie na jedną konsolę, chyba że jesteś wewnętrznym deweloperem lub otrzymasz 2 biliony dolarów z góry od właściciela platformy.

W jego słowach z pewnością jest trochę prawdy. Wystarczy wspomnieć szalejące obecnie na Steamie Black Myth: Wukong, które pobiło rekordy jednocześnie grających osób takich gigantów jak Cyberpunk 2077 czy Counter-Strike 2. Możliwe, że premierowy „hype” towarzyszący Stellar Blade również wyniósłby grę na szczyty pecetowych rankingów.

Należy jednak pamiętać, że Sony, jako wydawca Stellar Blade, wyłożyło sporo pieniędzy m.in. na marketing gry. Trudno więc powiedzieć, czy wydając ją na własną rękę, studio Shift Up osiągnęłoby taki sam sukces, nawet jeśli premiera miałaby miejsce na większej liczbie platform.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej