Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2024, 10:38

autor: Adam Adamczyk

Stellar Blade czerpie inspiracje z Sekiro, Bayonetty, Blade Runnera i Black Desert Online

Stellar Blade to coś więcej niż „koreański Nier”. Reżyser gry opowiedział o tym, co inspirowało zespół przy tworzeniu tej przepięknie wyglądającej produkcji.

Źródło fot. Shift Up
i

Jeżeli gustujecie w tytułach takich jak seria Nier, Sekiro czy Bayonetta, powinniście zwrócić uwagę na nadchodzące Stellar Blade, które nie bez powodu kojarzone jest z tymi produkcjami. Reżyser gry opowiedział bowiem o inspiracjach i nie krył zadowolenia z nazywania Stellar Blade „koreańskim Nier.

Stellar Blade to coś więcej niż koreańskie Nier

W wywiadzie dla serwisu Games Radar reżyser Stellar Blade, Hyung Tae-Kim, wymienił tytuły i marki, z jakich on i jego zespół czerpali inspiracje przy tworzeniu swojej najnowszej gry. Wspomniał o serii Nier i przyznał, że choć jest dumny z tego, że w mediach określa się Stellar Blade mianem „koreańskiego Nier”, to zaznaczył, iż jego dzieło nie jest z nią tożsame.

Twórca powiedział również, że jego studio Shift Up inspirowało się wieloma innymi tytułami, takimi jak Sekiro, cykl Bayonetta, Black Desert Online, a nawet filmowy Blade Runner, wyciągając z nich najważniejsze bądź intrygujące rozwiązania i implementując je do Stellar Blade. Kiedy zapytano twórcę o podobieństwo do Bayonetty i Sekiro, odpowiedział:

Oddajemy hołd produkcjom, w które graliśmy, ale kiedy faktycznie w zagrasz w te gry, zobaczysz kilka różnic. Nie sądzę, by były one do siebie bardzo podobne. Po prostu wzięliśmy mocne elementy z tych dwóch gier i połączyliśmy je razem, a następnie zaimplementowaliśmy w Stellar Blade.

Hyung Tae-Kim poświęcił także nieco uwagi samemu koreańskiemu stylowi. Przyznał, że przy tworzeniu Stellar Blade brał pod uwagę specyficzne gusta, objawiające się m.in. w muzyce K-Pop czy tamtejszej kinematografii, chcąc nadać całości charakterystyczny urok.

Protagonistka Stellar Blade powstała na bazie sylwetki koreańskiej modelki

Ciekawostką jest fakt, że sylwetka Eve, głównej bohaterki Stellar Blade, powstała na bazie anatomii koreańskiej modelki Shin Jae-eun. Twórca gry odniósł się do tego pomysłu:

Tak, oparliśmy postać Eve na modelce Shin Jae-eun. Pomyśleliśmy, że jej ciało będzie dobrym odniesieniem dla postaci, do której dążyliśmy, ale twarz została stworzona we własnym zakresie – wykorzystaliśmy tylko ciało modelki, które zeskanowaliśmy na potrzeby gry. Chcieliśmy stworzyć najbardziej atrakcyjnie wyglądające ciało dla użytkownika, dlatego podjęliśmy decyzję o współpracy z Shin Jae-eun.

Na koniec warto dodać, że Stellar Blade będzie można przejść w około 25-30 godzin. Poświęcając czas aktywnościom pobocznym, takim jak szukanie „znajdziek”, w grze będzie można jednak bawić się nawet przez 50 godzin. Stellar Blade zadebiutuje na PS5 26 kwietnia tego roku. Produkcja w przyszłości trafi również na PC, ale póki co nie znamy daty premiery.

Adam Adamczyk

Adam Adamczyk

Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.

więcej