autor: Radosław Grabowski
Starcraft II oficjalnie!
W ciągu dziewięciu lat można się poważnie zestarzeć, ale chociaż premiera Starcrafta nastąpiła w roku 1998, to nadal ta bestsellerowa strategia czasu rzeczywistego ma mnóstwo entuzjastów na całym globie ziemskim. Korporacja Blizzard Entertainment postanowiła sprawić tym wiernym fanom niesamowity prezent, zapowiadając właśnie oficjalnie kontynuację zmagań Terran, Zergów i Protossów.
W ciągu dziewięciu lat można się poważnie zestarzeć, ale chociaż premiera Starcrafta nastąpiła w roku 1998, to nadal ta bestsellerowa strategia czasu rzeczywistego ma mnóstwo entuzjastów na całym globie ziemskim. Korporacja Blizzard Entertainment postanowiła sprawić tym wiernym fanom niesamowity prezent, zapowiadając właśnie oficjalnie kontynuację zmagań Terran, Zergów i Protossów.
Nowa gra została ujawniona, zgodnie z wcześniejszymi zakulisowymi zapowiedziami, na inaugurację tegorocznego turnieju Worldwide Invitational w Seulu. Głównym projektantem sequela jest Dustin Browder, który pełnił tę samą funkcję w przypadku kilku innych słynnych RTS-ów – m.in. Command & Conquer: Red Alert 2 i Command & Conquer: Generals.
Jeśli chodzi o kluczowe elementy zabawy, to wspomniane trzy rasy nadal wykorzystywać będą w rozwoju kryształy oraz gaz Vespene. W akcji ujrzymy zarówno jednostki bojowe z części pierwszej (np. Marines, Zealoci i Zerglingi), jak i oddziały zupełnie nowe. Wśród tych ostatnich znajdą się chociażby tzw. Nieśmiertelni (wojownicy Protossów, aktywujący specjalną tarczę podczas potężnego ataku na nich, więc przykładowo czołgi ludzi nie wyrządzą im wielkiej krzywdy).
Wirtualne bitwy mają być w Starcraft II naprawdę spektakularne – na ekranie przewinie się znacznie więcej jednostek, niż w przypadku "jedynki", a wszystko będzie dziać się bez jakichkolwiek zacięć animacji. Oczywiście, oprócz emocjonujących kampanii dla pojedynczego gracza, pojawi się też widowiskowy tryb multiplayer, pozwalający na zabawę za pośrednictwem internetowego serwisu Battle.net.
Wersja PeCetowa współpracować będzie zarówno z systemem operacyjnym Windows XP, jak i Vista (w tym środowisku powinny zostać udostępnione ekskluzywne efekty graficzne, zgodne ze standardem DirectX 10). Równolegle z edycją "blaszaną" ma być rozprowadzony wariant macintoshowy. Warto zauważyć, że developerzy używają w swojej pracy silnika Havok, odpowiedzialnego za realistyczną fizykę.
Termin premiery omawianego RTS-a trzymany jest na razie w głębokiej tajemnicy. Ludzie z Blizzard Entertainment deklarują chęć równoczesnej premiery gotowego produktu na wszystkich kluczowych rynkach. Osoby, zainteresowane drugą częścią Starcrafta, powinny odwiedzić jej oficjalną witrynę internetową pod adresem www.starcraft2.com.