Star Citizen – zobacz zapis rozgrywki z modułu Dogfighting z nowymi scenami
Zarządzane przez Chrisa Robertsa studio Cloud Imperium Games wypuściło kilkudziesięciominutowy zapis rozgrywki z gry Star Citizen, ukazujący Dogfighting Module. W dużej mierze jest to ten sam materiał, który został pokazany podczas targów PAX East, lecz wzbogacono go o kilkanaście minut nowych scen.
Jak być może pamiętacie, jakiś czas temu odbyły się targi PAX East, na których studio Cloud Imperium Games pokazało zapis rozgrywki z gry Star Citizen, a właściwie z jednego z jej modułów – Dogfighting. Przez problemy techniczne nie udało się wtedy zobaczyć zbyt wiele, lecz Chris Roberts i jego zespół postanowili wynagrodzić to graczom i niedawno opublikowali prawie 38-minutowy film – co prawda, w większości składa się on z ujęć pochodzących z PAX East, lecz deweloper dorzucił też sporo nowego materiału, nakręconego po targach. Możemy zobaczyć kosmiczne potyczki (z użyciem zasadzek), a także elementy w rodzaju poruszania się pilotem w przestrzeni kosmicznej (poza statkiem). Film znajdziecie poniżej – nowe sceny zaczynają się w okolicach 23. minuty.
Tak jak można było się spodziewać, prezentacja Dogfighting Module przyczyniła się do znacznego zwiększenia napływu pieniędzy na konto Star Citizen.
- Twórcy: studio Cloud Imperium Games (z Chrisem Robertsem na czele)
- Gatunek: symulator kosmiczny
- Cechy szczególne: dostępność kampanii fabularnej dla samotników i trybu MMO, finansowanie produkcji przez samych graczy (obecnie 42,7 miliona dolarów)
- Technologia: CryEngine 3
- Platformy sprzętowe: PC
- Termin premiery: 1. połowa 2015 r.
Przypomnijmy, że Dogfighting to drugi moduł z gry Star Citizen. W odróżnieniu od pierwszego – Hangar Module, który umożliwiał jedynie zwiedzanie hangarów i oglądanie statków – pozwoli on skorzystać z symulatora nazwanego Arena Commander, by toczyć kosmiczne potyczki z żywymi graczami w ramach jednego z kilku dostępnych trybów. Początkowo w zabawie weźmie udział 10-12 osób naraz, lecz docelowo w bitwie ma znaleźć się 50-60 statków – stanie się to możliwe dzięki aktualizacjom i pakietom zawartości, o które Dogfighting Module będzie konsekwentnie wzbogacany. Debiut modułu ma nastąpić pod koniec kwietnia lub na początku maja bieżącego roku. Więcej informacji na jego temat znajdziecie w poprzedniej wiadomości.
Natomiast do premiery Star Citizen jako całości dojdzie w najlepszym razie w pierwszej połowie przyszłego roku. W międzyczasie Chris Roberts i jego ekipa będą oddawali do dyspozycji graczy kolejne elementy gry w postaci dalszych modułów – tryb FPS (walki między postaciami graczy), Planetside / Social Module (różne aktywności i interakcje między graczami na stacjach kosmicznych i na powierzchniach planet). Ostatecznie dzieło studia Cloud Imperium Games będzie składało się z dwóch zasadniczych części – rozbudowanej kampanii fabularnej dla jednego gracza (Squadron 42) oraz przepastnego trybu MMO (Star Citizen). Na koniec warto wspomnieć, że zbiórka pieniędzy na omawianą grę niedawno przekroczyła 42 miliony dolarów.
- Star Citizen - spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?
- Oficjalna strona internetowa gry Star Citizen