Polak rzuca wyzwanie Farming Simulator 25. Stawia na realizm, dynamiczną fizykę gleby i wiarygodne „zachowania” maszyn
Niezależny polski twórca wziął sobie za cel stworzenie gry, która stanie się alternatywą dla popularnej serii Farming Simulator. Autor zachęca społeczność fanów wirtualnego rolnictwa do dzielenia się swoimi pomysłami i oczekiwaniami względem projektu.

Mimo że seria Farming Simulator z każdą kolejną odsłoną przyciąga coraz szersze grono odbiorców, wśród wieloletnich graczy panuje przekonanie, że studio Giants Software nie do końca wykorzystuje potencjał, jaki tkwi w wirtualnym rolnictwie.
Przyczyna tego najprawdopodobniej leży w braku silnej konkurencji, która napędzałaby rywalizację o odbiorców. W ostatnich latach pojawiło się kilku twórców, którzy chcieli rzucić wyzwanie szwajcarskim deweloperom, ale z marnym skutkiem (mowa m.in. o Pure Farming 2018). Być może jednak w bliżej nieokreślonej przyszłości ta sztuka uda się polskiemu twórcy.
Cynek96 – bo takim pseudonimem posługuje się w sieci ów autor – opublikował niedawno na swoim facebookowym profilu komunikat, w którym oficjalnie ogłosił, że pracuje nad symulatorem rolniczym z prawdziwego zdarzenia. Z przekazanych przez niego informacji wynika, że projekt znajduje się obecnie „na etapie oceny i wstępnego planowania”.
Wszyscy doskonale wiemy, że społeczność graczy symulatorów rolniczych jest bardzo wymagająca i ma jasno określone oczekiwania wobec gier nowej generacji, zwłaszcza że technologia poszła mocno do przodu. Ale to jest wyzwanie, które jestem gotów podjąć – zapewnia Cynek96 [zachowana oryginalna pisownia].
Gra oparta na Unreal Engine 5 i sztucznej inteligencji
Chociaż autor nie zdradził, czym się do tej pory zajmował, wyjawił, że była to praca ściśle związana ze sztuczną inteligencją. Z tego powodu Cynek96 – który lata temu trudnił się również modami – chce wykorzystać zdobyte doświadczenie i wdrożyć technologię sztucznej inteligencji do procesu tworzenia symulatora rolniczego opartego na Unreal Engine 5.
Zdaniem twórcy „modelowanie maszyn i sprzętu, a także odtwarzanie takich [rolniczych – dop. red.] środowisk w grze” jest najłatwiejszą częścią całego zadania. Zdecydowanie większe wyzwania stanowią „dynamiczna fizyka gleby i zarządzanie uprawami, zachowanie maszyn oraz zależność od warunków pogodowych”.
W chwili obecnej rozpoczęliśmy planowanie wykorzystania niektórych narzędzi opartych na AI, takich jak Chaos w Unreal Engine z predefiniowanymi ustawieniami, predefiniowane stany animacji oraz nakładki tekstur, aby dostarczyć bardziej realistyczną rozgrywkę przy jednoczesnym zarządzaniu optymalizacją gry – tłumaczy dalej.
Cynek96 zapewnia, że wiele elementów może stworzyć samodzielnie, ale „współprace i ekspertyza zewnętrznych specjalistów wniosą o wiele więcej do całego projektu”. Jednocześnie podkreślił, aby gracze nie nastawiali się szybkie efekty. Jego zdaniem cały proces może potrwać lata. Priorytetem na początek jest stworzenie grywalnego i realistycznego środowiska, a następnie wprowadzane będą „funkcjonalności, które wymagają więcej czasu na implementację”.
Już „wkrótce” więcej informacji
Co ciekawe, twórca zdradził, że już „wkrótce” ujawniona zostanie nazwa projektu. Ponadto planowane jest uruchomienie strony internetowej, za pomocą której fani nie tylko będą mogli śledzić aktualne postępy nad grą, ale także zgłaszać swoje pomysły.
Gracze i moderzy – wasze zdanie zawsze było, jest i będzie ważne w kwestii tworzenia tej gry, dlatego zapraszam do dyskusji. Wszystkich zainteresowanych współpracą proszę o kontakt – zakończył Cynek96.
Nam z kolei nie pozostaje nic innego, jak tylko trzymać kciuki za twórcę i życzyć mu wytrwałości w tym niezwykle trudnym zadaniu.