autor: Michał Kułakowski
Star Citizen z „rewolucyjnym” systemem animacji twarzy postaci
Deweloperzy sandboksowego kosmicznego symulatora Star Citizen przedstawili swój „rewolucyjny” system animacji. Korzystając z głosu gracza i materiału wideo, dostarczonego przez kamerę internetową, będzie on mógł w czasie rzeczywistym zapewnić realistyczną mimikę twarzy i ust naszych postaci.
Twórcy kosmicznego symulatora Star Citizen obecnie przygotowują się do premiery kolejnej aktualizacji wersji alfa gry, która oznaczona jest numerem 3.0, o czym pisaliśmy obszernie w czwartek. Jak się okazało, przygotowali oni jednak jeszcze jedną interesującą zapowiedź dla fanów tytułu. Jest nią zupełnie nowy i innowacyjny system animacji, który powstał we współpracy z firmą Faceware Technologies (która pracowała nad tytułami takimi jak Grand Theft Auto V oraz Destiny). Wprowadza on realistyczną mimikę twarzy awatarów graczy, generowaną w czasie rzeczywistym dzięki materiałowi audio i wideo pochodzącemu z kamerki internetowej.
Znajdujący się w fazach testów system opracowany z Faceware Technologies pozwala deweloperom na uzyskanie nadzwyczaj przekonujących i interesujących efektów, które mogą ożywić interakcje pomiędzy graczami. Korzystając z obrazu z kamerki internetowej, gra obserwuje na bieżąco położenie ust i oczu postaci, a także najważniejszych punktów twarzy, przenosząc je następnie na trójwymiarowy model naszego bohatera. Dodatkowym bonusem jest to, że oprogramowanie śledzi także ruchy głowy. Dzięki temu np. w kokpicie statku możemy kontrolować kamerę i swobodnie rozglądać się na boki, a podczas rozmów wykonywać różnego rodzaju gesty.
Autorzy zaznaczają, że nowy system animacji zostanie udostępniony wszystkim fanom gry i będzie bez przeszkód współpracował z prawie każdym współczesnym modelem kamerek internetowych. Równocześnie zapowiedzieli, że opracowali prototyp kamery stworzonej specjalnie z myślą o oprogramowaniu, która rejestruje obraz z prędkością 60 klatek na sekundę oraz w maksymalnej rozdzielczości 1080p. Urządzenie to będzie najprawdopodobniej sprzedawane w przyszłości jako samodzielny produkt i być może znajdzie zastosowanie także w innych grach.