autor: Janusz Guzowski
Star Citizen – szczegóły na temat trybu FPS
Członkowie studia Redacted, odpowiedzialnego za tryb FPS w grze Star Citizen, zdradzili kilka szczegółów na jego temat. Gracze będą mogli skradać się i dokonywać cichych zabójstw, niszczyć otoczenie czy modyfikować uzbrojenie. Całość wzorowana jest na takich tytułach jak Counter-Strike, Rainbow Six, Arma, Delta Force oraz Killzone.
Przedstawiciele studia Redacted ujawnili szereg szczegółów dotyczących tworzonego przez nich trybu FPS gry Star Citizen. Wczesna wersja modułu ma ukazać się w pierwszych miesiącach przyszłego roku i będzie na bieżąco aktualizowana. Twórcy chcą zaimplementować w nim rozwiązania obecne w takich grach jak Counter-Strike, Rainbow Six, Arma, Delta Force oraz Killzone.
Twórcy obiecują, że każda sytuacja będzie mogła rozwinąć się na wiele sposobów, w zależności od preferencji i wyborów gracza. Jeden z członków studia zarysował następujący obraz możliwej rozgrywki:
Gram solo, preferując pozostawanie w ukryciu. Znajduję wrak statku. Wiem, że szabrownicy niedługo się tu pojawią. Znajduję skrzynię i chowam się w środku. Pozwalam, aby rabusie zabrali pojemnik na swój statek. Kiedy jestem na pokładzie, opuszczam schronienie. Po cichu przeszukuję okolicę i znajduję kilka cennych przedmiotów. Mogę teraz – A) wyskoczyć przez śluzę, B) udać się do maszynowni i włączyć samozniszczenie statku, C) po cichu wymordować całą załogę i przejąć okręt… ewentualnie Z) szabrownicy mogli dokładnie przeskanować skrzynię przed załadunkiem i wysadzić ją za pomocą broni okrętowej, a mnie razem z nią…
Gra ma umożliwić niszczenie statków od środka. Nic nie stoi na przeszkodzie, by w trakcie strzelaniny w kokpicie przypadkowo uszkodzić jakieś urządzenie. Gracze będą mogli ciąć poszycie czy wysadzać włazy, chociaż moduł zniszczeń będzie ograniczony z uwagi na to, że większość elementów statków jest wykonywana z mocnych, odpornych materiałów.
Tryb FPS będzie oferował też system osłon. Ma on być oparty na tym znanym z gry Far Cry 3, co powinno pozwolić na płynne przechodzenie z jednej czynności do drugiej, w zależności od tego, gdzie akurat znajduje się postać. Gracze będą mogli zatem strzelać zza osłon, wychylać się, kucać czy przesuwać się wzdłuż przepierzeń.
Twórcy trybu FPS chwalą się również dynamicznym systemem trafień. Sprawność motoryczna naszego bohatera będzie w dużej mierze uzależniona od tego czy i w jakie partie ciała został trafiony. Jak stwierdził przedstawiciel studia Redacted:
Rana kończyny będzie miała poważny wpływ na mechanikę – i chodzi tu o konkretny narząd ruchu, a nie o ogólne stwierdzenie: „no, jesteś ranny”. Dla przykładu, jeśli zostałeś trafiony w lewe ramię, ale do rzucania granatów używasz prawej ręki, to rana nie będzie miała żadnych poważnych konsekwencji.
Gra ma oferować także dużą ilość ekwipunku – w trakcie rozgrywki znajdziemy hologramy, przedmioty działające jak miecze dwuręczne, materiały lecznicze, wiertła służące do otwierania drzwi i włazów, tarcze, granaty czy pułapki linowe. Dzięki temu będziemy mogli wypracować własny styl gry. Co więcej, przewidziano możliwość modyfikacji uzbrojenia. Broń będzie można wyposażyć w zróżnicowane nakładki i załadować alternatywnymi rodzajami amunicji.
Star Citizen – kosmiczny symulator autorstwa Chrisa Robertsa i ekipy deweloperskiej Cloud Imperium Games – to jedna z najgłośniejszych gier ostatnich lat i największy crowdfundingowy projekt w historii. Tytuł został zapowiedziany w 2012 roku, a dzięki zebranym do tej pory środkom, w produkcji uczestniczy ponad 280 osób. Nie wyznaczono jednak jeszcze oficjalnej daty premiery gry.