STALKER 2 z ogromną aktualizacją 1.2. Ulepszeń jest istne zatrzęsienie, obejmują niemal każdy aspekt gry, w tym także kontrowersyjny system A-Life
STALKER 2: Heart of Chornobyl otrzymał właśnie ogromną aktualizację 1.2. Poprawki i usprawnienia obejmują niemalże każdy aspekt gry, w tym także kontrowersyjny system A-Life.

Aktualizacja (14 lutego, godz. 18:45)
W oparciu o opinie graczy studio GSC Game World wypuściło hotfix 1.2.1 do wczorajszego patcha 1.2. Wprowadza on do STALKER-a 2 tylko cztery zmiany:
- naprawia problem występujący podczas wczytywania plików zapisu, związany z logiką AI;
- eliminuje usterkę uniemożliwiającą załadowanie „sejwa”, gdy postać gracza była pod wpływem określonych efektów statusowych;
- pozbywa się kilku błędów dotyczących interakcji anomalii Piorun kulisty z artefaktami;
- zapobiega awariom występującym głównie podczas oddalania się od hubów i w trakcie emisji.
Oryginalna wiadomość (13 lutego, godz. 19:18)
Po serii niewielkich łatek studio GSC Game World udostępniło kolejną dużą aktualizację dla gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (dorównuje ona rozmachem tej z zeszłego roku). Patch 1.2 przynosi ponad 1700 poprawek i usprawnień, obejmujących niemal każdy aspekt produkcji – od wydajności przez balans po questy i system A-Life.
STALKER 2 – zmiany w wersji 1.2
Aktualizacja ulepsza dość kontrowersyjny system A-Life 2.0, zwiększając realizm zachowań NPC-ów. Postacie niezależne mają od teraz lepiej sobie radzić z podejmowaniem decyzji podczas walki i bardziej naturalnie reagować na poczynania gracza (a także umiejętniej dobierać swój ekwipunek oraz trochę mniej precyzyjnie strzelać). Naprawiono również błędy związane z wykrywaniem postaci przez NPC-ów oraz usprawniono system skradania się.
Nie zabrakło również zmian w zachowaniu mutantów. Zmieniono m.in. ich nawigację w terenie – nie będą się już blokowały o rozmaite przeszkody podczas ataku i lepiej wykorzystają swoje zdolności bojowe. Ponadto poczyniono liczne poprawki w balansie rozgrywki (np. łatwiej teraz zdobyć średniej jakości zestawy, a trudniej te najlepsze). Dostosowano również nagrody za niektóre misje oraz wprowadzono możliwość handlu z dodatkowymi postaciami w hubach.
Patch 1.2 to także solidna porcja poprawek związanych z wydajnością i stabilnością STALKER-a 2. Wyeliminowano m.in. liczne błędy powodujące spadki klatek na sekundę oraz nagłe crashe gry. Usprawniono też działanie PDA, a także ekranu pauzy – interfejs powinien teraz działać płynniej. Co więcej, zmodyfikowano sposób wczytywania się obiektów, dzięki czemu nasz procesor będzie mógł trochę „odetchnąć”.
Deweloperzy zajęli się również licznymi błędami w misjach – zarówno głównych, jak i pobocznych – eliminując ponad 300 problemów związanych z ich przebiegiem.
Nie zabrakło też poprawek w otwartym świecie. Udoskonalono część lokacji, zmieniono rozmieszczenie niektórych anomalii i skrzynek oraz dodano nowe efekty wizualne. Twórcy ulepszyli również animacje postaci, a także naprawili usterki związane z niektórymi interaktywnymi obiektami, wcześniej wywołującymi błędy.
Powyższe omówienie to tak naprawdę tylko wierzchołek góry lodowej. Lista zmian w aktualizacji 1.2 jest ogromna. Zainteresowanych odsyłam do notki deweloperów na Steamie gry.
- STALKER 2: Heart of Chornobyl – recenzja. Po 70 godzinach to wciąż gra, którą kocha się pomimo wad
- Trudna miłość i czara goryczy - STALKER 2 zmienił moje spojrzenie na gry wideo