Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2021, 11:23

autor: Adrian Werner

STALKER 2 jednak bez NFT. Twórcy ugięli się pod krytyką fanów

Studio GSC Game World ugięło się pod krytyką graczy i ogłosiło rezygnację z pomysłu sprzedawania NFT pozwalających zostać NPC-em w grze S.T.A.L.K.E.R. 2.

Studio GSC Game World porzuciło plan udostępnienia NFT związanych z grą S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl. Wycofanie się z decyzji nastąpiło bardzo szybko – ogłoszono to raptem kilkadziesiąt godzin po zapowiedzi.

Wirtualne przedmioty w formie niezbywalnych tokenów (ang. non-fungible token) zyskują na popularności. W branży gier wykorzystanie tej technologii ogłosili m.in. firma Ubisoft, twórcy Dead by Daylight oraz Peter Molyneux. Za każdym razem spotkało się to z bardzo negatywną reakcją graczy, ale nie poskutkowało zmianą planów. W przypadku STALKERA 2 jest inaczej – deweloperzy posłuchali tych głosów i wycofali się z pomysłu.

STALKER 2 jednak bez NFT. Twórcy ugięli się pod krytyką fanów - ilustracja #1

Więcej o rosnącej popularności NFT:

  1. 27 miliardów dolarów wydanych na tokeny NFT w tym roku

Nawet w tym wypadku zmiana decyzji zajęła jednak trochę czasu. Dzień po ogłoszeniu planów GSC Game World próbowało ich bronić, publikując obszerną wiadomość, w której tłumaczono, że zyski z NFT zostaną wykorzystane do zasilenia budżetu produkcyjnego gry STALKER 2. Fanów nie przekonały jednak te argumenty. Wspomniany wpis został już usunięty, ale w sieci bez problemu można znaleźć jego kopię. Ostatecznie gracze musieli dostać takiej furii, że zmusili deweloperów do kompletnego porzucenia tych planów.

Przypomnijmy, że autorzy mieli nietypowy pomysł na NFT. Gracze mieli odpłatnie uzyskać możliwość zostania NPC-em w grze. Zainteresowani musieliby udać się do studia GSC Game World, gdzie zostaliby poddani procedurze skanowania, aby twórcy mogli realistycznie odwozorować ich wygląd. W dalszych planach były inne typy niezbywalnych tokenów.

STALKER 2 zmierza na PC oraz Xboksa Series X/S. Gra ukaże się 28 kwietnia przyszłego roku. Od dnia premiery będzie też dostępna w abonamentach PC Game Pass i Xbox Game Pass.

  1. Oficjalna strona internetowa gry S.T.A.L.K.E.R. 2

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej