Sprzedaż Baldur’s Gate 3 przekroczyła oczekiwania Larian Studios. Swen Vincke przekonuje, że brak „czwórki” nie jest winą właściciela marki
W najnowszym wywiadzie szef Larian Studios, Swen Vincke, podał, że sprzedaż Baldur’s Gate 3 jest „prawie dwukrotnie wyższa” od Divinity: Original Sin 2.
Gigantyczny sukces i obecność na trzech najważniejszych platformach nie pozostawiają wątpliwości, że od zeszłorocznej premiery Baldur’s Gate 3 znalazło miliony nabywców. Choć do tej pory konkretne liczby na temat sprzedaży gry pozostawały tajemnicą, nieco światła na tę sprawę rzucił szef Larian Studios, Swen Vincke.
W trakcie niedawnego wywiadu dla serwisu GameSpot reżyser BG 3 wyjawił, że sprzedaż najnowszego RPG-a przekroczyła oczekiwania studia i jest prawie dwukrotnie wyższa niż w przypadku Divinity: Original Sin 2. W ramach przypomnienia: poprzedni hit belgijskich deweloperów – wedle szacunków z zeszłego roku – rozszedł się w nakładzie blisko 7,5 mln egzemplarzy (via Reddit). Oznacza to, że Baldur’s Gate 3 znalazło do tej pory około 15 mln nabywców.
Dla porównania, po roku od premiery gra Elden Ring sprzedała się w liczbie 20,5 mln kopii. Cyberpunk 2077 od momentu debiutu trafił natomiast w ręce 25 mln osób (według danych z października 2023 r.).
Vincke dementuje plotki
Mimo wyników osiąganych przez Baldur’s Gate 3, Swen Vincke zapowiedział niedawno, że Larian Studios nie planuje stworzyć czwartej odsłony serii. Informacja ta wywołała wśród fanów podejrzenia, że winna takiej decyzji deweloperów może być firma Wizards of the Coast, która jest właścicielem praw do marki Dungeons & Dragons.
Domysły społeczności okazały się być jednak błędne, a dowodem na to jest niedawny wpis w serwisie X, w którym szef Larian przekonywał, iż decyzja o porzuceniu marki D&D jest pokierowana szukaniem nowych wyzwań.
Czytając wątki na Reddicie, chciałbym coś wyjaśnić. WOTC nie jest winne temu, że obraliśmy inny kierunek. Wręcz przeciwnie, naprawdę się postarali i byli dla nas świetnym licencjodawcą, pozwalającym nam robić swoje. Decyzja ta jest uwarunkowana tym, że tak jest najlepiej dla Larian – tłumaczył w poście Vincke.
Więcej złych zakończeń
Przypomnijmy, że Baldur’s Gate 3 nie otrzyma nie tylko sequela, alerównież żadnego DLC. Niemniej jednak twórcy nie zamierzają porzucać produkcji i w dalszym ciągu będą ją ulepszać. W rozmowie z serwisem IGN sternik belgijskiego zespołu ujawnił, że trwają obecnie prace nad aktualizacją, mającą wprowadzić do gry większą liczbę złych zakończeń.