Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 czerwca 2024, 18:22

autor: Zuzanna Domeradzka

Reżyser Elden Ring szanuje graczy, którzy korzystają z poradników. „Niekoniecznie w pełni zaspokajamy ich potrzeby”. Sprzedaż gry przytłacza

Reżyser Elden Ring twierdzi, że gry FromSoftware nie są przeznaczone wyłącznie do przechodzenia z poradnikiem. Przed premierą dodatku Shadow of the Erdtree studio podzieliło się wynikami sprzedaży „podstawki” i podsumowującym ją trailerem.

Źródło fot. FromSoftware
i

Już w przyszłym tygodniu fani wymagających gier RPG akcji będą mogli zagrywać się w duży dodatek do nagradzanego Elden Ring. Podczas gdy Shadow of the Erdtree jest na horyzoncie, studio FromSoftware chętnie dzieli się ciekawymi informacjami odnośnie swojej produkcji.

Twórca Elden Ring o poradnikach do gier

Sternik japońskiej firmy, Hidetaka Miyazaki, wypowiedział się na jeden z najważniejszych tematów poruszanych zazwyczaj podczas dyskusji o wykreowanym przez zespół podgatunku – wysokim poziomie trudności. Nie wszyscy gracze mają duże pokłady cierpliwości, więc w poszukiwaniu odpowiedzi na napotkany problem wyszukują w Internecie stosowne poradniki. Miyazaki twierdzi, że przy wypuszczaniu wymagających i złożonych produkcji FromSoftware spodziewa się, iż spora część osób sięgnie po tego typu pomoce, jednak gry studia nie są tworzone z myślą o zewnętrznych „wspomagaczach”.

Rozumiemy, że gracze korzystają z poradników, ale nie tworzymy z myślą o tym i nie planujemy robić z tego wymagania wstępnego [by zapoznać się z grą – dop. red.].

Deweloperzy szanują graczy, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o elementach fabularnych lub mechanikach ze stron internetowych i materiałów wideo tworzonych przez fanów czy branżowe redakcje. Pokładają też jednak dużą wiarę we wszystkich odbiorców, którzy poczynili postępy w podstawowej grze, lecz mogą obawiać się rozpoczęcia przygody z Shadow of the Erdtree. Przypomnijmy, że należy pokonać dwóch konkretnych bossów w Elden Ring, aby uzyskać dostęp do rozszerzenia.

Hidetaka Miyazaki powiedział również, że:

Jeśli osoby grające całkowicie „na ślepo” nie mogą przejść produkcji [bez korzystania z poradników], jest to powód do wprowadzenia poprawek z naszej strony, chcielibyśmy bardziej dotrzeć do tych graczy w przyszłości. Niekoniecznie w pełni zaspokajamy potrzeby osób, które czytają poradniki podczas zabawy. Oczywiście jest to całkowicie poprawny styl gry i [to] szanujemy [...].

Studiu bardzo zależy na komunikacji z graczami i w przyszłych produkcjach chciałoby „ulepszyć elementy, które „nie wypadły tak dobrze w Elden Ring”.

Sprzedaż hitu FromSoftware

Tuż przed premierą dużego rozszerzenia do Elden Ring deweloperzy pochwalili się, że do tej pory w sumie ponad 25 milionów osób stało się zmatowieńcami (ang. tarnished). W praktyce oznacza to, iż tak duży wynik osiągnęła sprzedaż „podstawki”, która wyszła na konsole PS4, PS5, XOne i XSX/S oraz PC.

Na początku zeszłego roku twórcy podawali, że gra rozeszła się w 20,5 mln kopii. W ciągu niecałego roku Elden Ring trafił więc do ok. 4,5 mln nowych nabywców.

Czekając na nienadchodzący dodatek, możecie rzucić okiem na nowy zwiastun gry (poniżej), skrótowo przypominający historię „podstawki” oraz stanowiący wstęp do rozszerzenia.

Elden Ring: Shadow of the Erdtree zadebiutuje 21 czerwca na PS4, PS5, Xone, XSX/S oraz PC.