Remake The Last of Us na PC otrzymał drugi patch [Aktualizacja]
The Last of Us Part 1 na PC otrzymało pierwszy patch. Zmiany są niewielkie, jednak część graczy raportuje lepszą wydajność gry.
Naughty Dog wypuściło wieczorową porą kolejny hotfix do pecetowego The Last of Us Part 1. Zmiany obejmują:
- zmniejszenie rozmiaru pamięci podręcznej PSO, aby ograniczyć wymagania i zminimalizować wycieki pamięci;
- dodanie dodatkowej diagnostyki dla celów śledzenia przez deweloperów;
- zwiększenie ilości pamięci przeznaczonej na strumieniowanie animacji, aby poprawić wydajność;
- naprawienie błędu przy pierwszym uruchomieniu gry.
The Last of Us Part 1 na PC cierpi na wiele problemów technicznych. Część z nich ma usuwać pierwszy patch, do którego publikacji doszło wczoraj wieczorem. Gracze nie szczędzą uwag, nazywając go zaległym „day-one patchem”.
The Last of Us – patch 1.0.1.5
Wczoraj na pecety trafiła pierwsza aktualizacja do gry The Last of Us Part 1, która naprawia część zgłaszanych przez graczy błędów.
- Poprawiono optymalizację oraz naprawiono kilka problemów związanych z zacinaniem się gry.
- Dodano informacje diagnostyczne o awariach, które ułatwią twórcom wykrycie przyczyny kłopotów, w tym z shaderami.
Naughty Dog w opisie patcha poinformowało, że studio nadal aktywnie będzie śledzić opinie użytkowników, które posłużą do wyszukiwania przyczyn błędów i implementacji kolejnych aktualizacji. Jest to zgodne z informacją twórców sprzed dwóch dni, kiedy to obiecali wspieranie gry przez długi czas od premiery. Nie da się ukryć, że patch 1.0.1.5 to jedynie próba zminimalizowania występowania znanych problemów.
Gracze nadal niezadowoleni
W wątku na Reddicie poświęconemu aktualizacji, odczucia graczy są mieszane. Nie zabrakło uwag, że studio wypuściło tak naprawdę spóźnionego „day-one patcha” – aktualizację, która naprawia część problemów zauważonych przez twórców jeszcze przed premierą.
To jedynie mały day-one patch. Ta gra pozostanie zepsuta jeszcze przez jakiś czas. Sprawdzę za miesiąc lub dwa.
– Deckz
Można w nią grać na mojej konfiguracji 2600X / 2080, ale ładowanie shaderów nadal trwa wieczność!
– Backbodydrip
The Last of Us Part 1 ukazało się na PC 28 marca. Tytuł został potraktowany bardzo chłodno na Steamie – zaledwie 36% z ok. 14 tys. opinii graczy jest pozytywnych. Najczęściej powtarzaną kwestią, niczym mantra, są błędy techniczne. Mamy nadzieję, że problemy wersji PC zostaną w końcu zażegnane.