autor: Fajek
Recenzja: Gothic
Gothic to debiut niemieckiej firmy Piranha Interactive, która to nie mając doświadczenia na tym polu zdecydowała się na stworzenie tego rasowego cRPG osadzonego w pełni trójwymiarowym świecie.
Gothic to debiut niemieckiej firmy Piranha Interactive, która to nie mając doświadczenia na tym polu zdecydowała się na stworzenie tego rasowego cRPG osadzonego w pełni trójwymiarowym świecie.
„Gdy po raz pierwszy ujrzałem scereeny z Gothica, a było to na początku 2001 roku, akurat wtedy, gdy na rynku ukazał się Severance: Blade of Darkness, bardzo dobra produkcja typu „hack & slash”, pomyślałem, że będzie to kolejny tytuł w tym stylu. Po blisko rocznym oczekiwaniu (przynajmniej w Polsce) okazało się jednak, że niemiecki zespół Piranha Byte wie jak się robi gry cRPG, Wbrew początkowym oczekiwaniom, nie otrzymaliśmy gry zręcznościowej z liniową fabułą, lecz pełnokrwisty „roleplay” z bogatym rozwojem postaci, skomplikowanymi zależnościami rządzącymi fantastycznym światem i wielowątkowymi zadaniami do wykonania.” – Switcher