Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 sierpnia 2024, 12:45

Zastał Gothica drewnianego, zostawił papierowego. Z Gothic Tales przeżyjecie niecodzienną przygodę w Górniczej Dolinie

Gothic Tales to nie jest oficjalny projekt, ale papierowa gra w uniwersum Gothica zyskała akceptację wydawcy.

Źródło fot. THQ Nordic.
i

Gothic trafił również na stoły, nie tylko drewniane. Gothic Tales to projekt opracowany głównie przez Dietricha Neubera, niemieckiego fana serii Piranha Bytes, aczkolwiek miał on też wsparcie paru innych osób (m.in. przy projektowaniu strony internetowej oraz niektórych figurek). Twórca uzyskał też zgodę wydawcy Gothica, firmy THQ Nordic, aczkolwiek nadal nie jest to oficjalny projekt.

Neuber skontaktował się z serwisem GameStar.de, aczkolwiek gra ma też własną stronę z darmowymi podręcznikami oraz modelami do druku 3D. Niestety, całość jest dostępna tylko w języku niemieckim.

Fanowski projekt zyskał jeśli nie aprobatę, to przynajmniej brak sprzeciwu wydawcy GothicaŹródło: Dietrich Neuber.

Gothic Tales to klasyczna papierowa gra fabularna, w której znajdziemy typowe dla gatunku elementy: przygody, potwory, łupy do zebrania (czasem z podejrzanie świeżych trupów), arkusze postaci, pułapki itd. Tyle tylko, że produkcja pozwala zwiedzić uniwersum Gothica, w tym przede wszystkim wyspę Khorinis oraz Kolonię Górniczą (aczkolwiek reszta Myrtany również stoi otworem przed graczami).

O tym, iż nie jest to oficjalnie licencjonowany projekt świadczy już fakt, że w misji dla początkujących (mającej zajmować od 3 do 5 godzin) gracze muszą pomóc zespołowi In Extremo. Niemieccy muzycy pojawili się w pierwszej odsłonie serii, aczkolwiek ich koncert został wycięty z polskiej wersji gry.

Cała zawartość jest dostępna za darmo (pomijając koszt wydruku), a projekt był finansowany poprzez kampanię w serwisie GoFundMe. Twórca nie planuje też zarabiać na Gothic Tales (poza zyskami ze sprzedaży gotowych figurek w trakcie specjalnego konwentu, który rozpocznie się jutro na zamku Tannroda).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej