Stray i seria BioShock wkrótce opuszczą PS Plus
W tym miesiącu abonenci PlayStation Plus Extra oraz Premium stracą dostęp do szeregu produkcji. Mowa przede wszystkim o trzech odsłonach cyklu BioShock, a także bardzo ciepło przyjętej grze Stray, pozwalającej wcielić się w kota przemierzającego cyberpunkowe miasto.
18 lipca o 11:00 czasu polskiego usługę PlayStation Plus Extra i Premium opuści aż dziesięć pozycji. Wśród nich są trzy części serii BioShock, a także ciepło przyjęta gra Stray. Poza tym abonentom skończy się wtedy czas na ogranie takich produkcji, jak Saints Row: Gat Out of Hell, Rogue Stormers, Marvel’s Avengers, Borderlands: The Handsome Collection, Fluster Cluck oraz Raiden V: Director’s Cut.
BioShock, BioShock 2 i BioShock Infinite to strzelanki FPP z elementami RPG.
- W dwóch pierwszych częściach serii gracze przemierzają podmorskie miasto Rapture, zaś w trzeciej przenoszą się do podniebnej metropolii Columbia. Choć zaprojektowano je jako utopie, rozegrały się w nich dramatyczne wydarzenia, przez które stały się one ich całkowitymi przeciwieństwami.
- Rozgrywka w każdej z tych produkcji koncentruje się na walce z wykorzystaniem broni palnej i nadnaturalnych zdolności, zapewnianych nam przez zdobywane po drodze modyfikacje genetyczne.
- Kluczową rolę odgrywa eksploracja, umożliwiająca znalezienie przedmiotów oraz dzienników mieszkańców, które odkrywają przed nami kolejne elementy fabularnej układanki.
Stray to przygodowa gra akcji, która zabiera nas do opanowanego przez roboty świata przyszłości, a dokładnie – do miasta pod kopułą.
- Trafiamy tam w skórze samotnego kota, który musi powrócić do swojej rodziny. Pomocny dron B12 wspiera go w tej podróży.
- Rozgrywka w Stray polega na przemierzaniu różnorodnych lokacji, interakcjach z postaciami neutralnymi, zbieraniu przedmiotów i wykonywaniu zadań pobocznych.
- Swoboda ruchu i rozwiązywanie prostych zagadek są kluczowymi elementami rozgrywki. Gracze muszą też unikać hord zurków i omijać drony strażnicze, a także korzystać z charakterystycznych dla kotów interakcji, takich jak drapanie mebli czy miauczenie.