Premiera Civilization 7. Nowa odsłona kultowej strategicznej serii rozpoczyna długą drogę ku odkupieniu
Sid Meier's Civilization VII oficjalnie zadebiutowało na rynku. Gra otrzymała już pierwsze aktualizacje, które mają poprawić przynajmniej część z licznych problemów produkcji.
![](/i/h/17/476963675.jpg)
Dzisiaj rano na rynku oficjalnie zadebiutowała gra Sid Meier's Civilization VII, czyli najnowsza odsłona najpopularniejszej serii strategii turowych. Piszemy „oficjalna”, gdyż osoby, które zakupiły droższe edycje specjalne, zabawę rozpoczęły już w ubiegłym tygodniu.
- Produkcja ukazała się równocześnie na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5.
- Na PC grę można kupić w serwisach Steam oraz Epic Games Store.
- Standardowa edycja kosztuje 299 zł na wszystkich platformach sprzętowych.
- Tytuł oferuje pełną polską wersję językową.
52% pozytywnych ocen na Steamie, 66 tys. graczy w peaku
Gra okazała się mocno rozczarowująca. Dzięki temu, że posiadacze droższych edycji specjalnych grają już od wielu dni, na Steamie już ponad 12 tys. osób dodało swoją recenzję i jedynie 52% z nich chwali Sid Meier's Civilization VII, co serwis kategoryzuje jako „mieszany” odbiór produkcji. Najnowsza odsłona cyklu nie zachwyciła również naszego reaktora, który wystawił jej notę 6.0/10.
Same fundamenty gry są bardzo solidne, a obrywa ona za niski poziom dopracowania technicznego oraz to, że sprawia wrażenie mocno niekompletnej produkcji (wiele osób opisuje ją wręcz jako coś przypominającego wczesny dostęp).
Warto dodać, że twórcy już rozpoczęli łatanie gry. Do tej pory ukazały się trzy aktualizacje, z których najnowsza (o nazwie 1.0.1 Patch 2) zadebiutowała wczoraj wieczorem. Na razie te poprawki koncentrują się na błędach technicznych oraz problemach z balansem.
Rozczarowujący stan gry nie powstrzymał wielu fanów przed zabawą. Rekord aktywności minionego weekendu wyniósł 66 tys. graczy bawiących się równocześnie, co jest tym bardziej imponującą liczbą, że składają się na nią wyłącznie posiadacze edycji specjalnych. Ciekawi więc nas, jak te wyniki będą wyglądały w najbliższy weekend.
W każdym razie autorzy mają dla kogo poprawiać siódmą Cywilizację. Pytanie tylko, ile czasu zajmie im doprowadzenie tej produkcji do odpowiedniego poziomu.
- Recenzja gry Sid Meier's Civilization 7 – trochę jak wczesny dostęp, ale za to w pełnej cenie
- Sid Meier's Civilization VII na Steamie
- Sid Meier's Civilization VII – oficjalna strona gry
Civilization 7 – minimalne wymagania sprzętowe na PC (niskie ustawienia grafiki, 1080p, 30 fps)
- System operacyjny: Windows 10 / 11 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i5-4690 / Intel Core i3-10100 / AMD Ryzen 3 1200
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta graficzna: Nvidia GTX 1050 / AMD RX 460 / Intel Arc A380
- DirectX: wersja 12
- Miejsce na dysku: 20 GB
Civilization 7 – zalecane wymagania sprzętowe na PC (wysokie ustawienia grafiki, 1080p, 60 fps)
- System operacyjny: Windows 10 / 11 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i5-10400 / AMD Ryzen 5 3600X
- Pamięć RAM: 16 GB
- Karta graficzna: Nvidia RTX 2060 / AMD RX 6600 / Intel Arc A750
- DirectX: wersja 12
- Miejsce na dysku: 20 GB
Civilization 7 – zalecane wymagania sprzętowe na PC (wysokie ustawienia grafiki, 4K, 60 fps)
- System operacyjny: Windows 10 / 11 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i7-14700F / AMD Ryzen 9 5950X
- Pamięć RAM: 32 GB
- Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 4070 / AMD Radeon RX 7800 XT
- DirectX: wersja 12
- Miejsce na dysku: 20 GB