futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 15 października 2024, 11:21

Prawie 81 GB na godzinę. Testy pokazały, że MSFS 2024 pożera megabity łącza internetowego w zastraszającym tempie

Microsoft Flight Simulator 2024 może być prawdziwym sprawdzianem dla łącza internetowego. Testy alfa gry pokazały, że miejscami produkcja wykorzystuje je na poziomie prawie 200 Mb/s.

Źródło fot. Microsoft Flight Simulator 2024; Asobo Studio; Xbox Game Studios; 2024
i

Wymagania sprzętowe Microsoft Flight Simulator 2024 wywołały spore kontrowersje nie tylko ze względu na dużą ilość RAM-u (64 GB przy „idealnej” konfiguracji), ale także z powodu przepustowości łącza internetowego. Testy alfa wykazały, że obecnie nawet oficjalnie wymagane przez MFS 2024 100 Mb/s może czasami nie wystarczyć, ponieważ jeden z graczy zbliżał się momentami do 200 Mb/s.

MFS 2024 pożera łącze internetowe

W trakcie testów alfa gracze mogli się przekonać, że Microsoft Flight Simulator 2024 faktycznie wygląda bardzo dobrze. Strona wizualna gry ma jednak swój koszt i nie chodzi tu wyłącznie o mocne podzespoły komputera. Na wyższych poziomach detali gra wymaga szybkiego łącza internetowego, co pokazał na nagraniu jeden z internautów. Miejscami gra wymagała łącza o prędkości około 180 Mb/s, co daje nam 81 GB pobranych danych w godzinę, jeśli obciążenie byłoby stałe.

Na kanale Compusemble zamieszczono porównanie lotu nad Nowym Jorkiem i Wielkim Kanionem przy ustawieniach poziomu detali na 400 i 200. W tym pierwszym przypadku gra znacznie częściej wymagała ponad 100 Mb/s, zwłaszcza podczas lotu nad Wielkim Kanionem. Manhattan był znacznie mniej wymagający, chociaż i on miejscami powodował przekroczenie przepustowość 100 Mb/s.

Microsoft Flight Simulator 2024 wymaga szybkiego łącza internetowego, ponieważ odwzorowanie świata z wykorzystaniem streamingu danych ma stać na wyższym poziomie. Dotyczy to nie tylko środowiska i efektów pogodowych, ale i modeli samolotów.

Taka sytuacja miała miejsce również przy poziomie detali 200. Pojawiał się także większy odstęp pomiędzy największą i najniższą przepustosowością, gdy nagle wartość 6 Mb/s przeskakiwała do prawie 160 Mb/s. Osoby z bardzo szybkim łączem internetowym prawdopodobnie nie odczują żadnych niedogodności. Nie wiadomo jednak, jak to wpłynie na doświadczenie pozostałych graczy.

Jeśli nic się nie zmieni, to będzie oznaczało, że „idealnej” konfiguracji sprzętowej podanej przez wydawcę daleko do ideału. Microsoft Flight Simulator 2024 przynajmniej we dwóch wspomnianych lokacjach wymagał miejscami około 180 Mb/s i nie wiadomo, czy w innych regionach nie będzie aby gorzej. Być może Asobo Studio do premiery uda się obniżyć tę wartość, ale też nie zostało dużo czasu, bo gra pojawi się na rynku już 19 listopada tego roku.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

więcej