autor: Grzegorz Ferenc
Powstaje mod Skywind – Morrowind na silniku The Elder Scrolls V: Skyrim
Grupa fanów sagi The Elder Scrolls postanowiła odtworzyć grę The Elder Scrolls III: Morrowind z wykorzystaniem możliwości silnika napędzającego grę roku 2011 – The Elder Scrolls V: Skyrim. Wprawdzie prace nad modyfikacją jeszcze trwają, ale już teraz prezentuje się ona wybornie. W przyszłości jej autorzy planują także odwzorowanie imperialnej prowincji Cyrodiil.
Twórcy modyfikacji Morroblivion, odwzorowującej ojczyznę dunmerów w grze The Elder Scrolls IV: Oblivion, nie spoczęli na laurach. Obecnie pracują nad odtworzeniem gry The Elder Scrolls III: Morrowind na silniku, który napędzał ostatnią część komputerowej sagi o kontynencie Tamriel – Skyrim.
Na oficjalnym forum Skywind, bo tak nazywa się ten autorski projekt, można zapoznać się z ostatnimi screenami z modyfikacji. Choć prace nad nią wciąż trwają i zapewne nieprędko dobiegną końca, istnieje już możliwość przekonania się na własne oczy jak prezentuje się to ambitne przedsięwzięcie. Wystarczy pobrać mod we wczesnej wersji alfa. Aby ją jednak uruchomić, należy posiadać na dysku zarówno modyfikację Morroblivion, jak i trzecią część cyklu The Elder Scrolls wraz z dodatkami Przepowiednia i Trójca.
Warto zaznaczyć, że sam pomysł modera o nicku Eloth i zespołu, z którym współtworzy Skywind, choć ze wszech miar godny podziwu, nie jest pierwszym tego rodzaju. W przeszłości fani Morrowinda mogli już cieszyć się znacznie upiększającą grę modyfikacją. Z kolei idea tworzenia całych prowincji była wcielona w życie w przypadku zeszłorocznego hitu studia Bethesda Softworks, choćby przy próbie odwzorowania ojczyzny argonianów – prowincji Black Marsh, a także regionu Elsweyr, z którego wywodzą się khajiitowie. W przyszłości twórcy Skywind skupią się także na odtworzeniu Oblivion na silniku Skyrima, czego próbkę można zobaczyć poniżej.