Popularny producent sprzętu gamingowego podał wąskie okno premiery GTA 6 na PC. Jeśli się potwierdzi, zagramy szybciej, niż się spodziewaliśmy
GTA 6 na PC może ukazać się szybciej, niż moglibyśmy się spodziewać. Andy Paul, szef popularnej firmy produkującej sprzęt gamingowy, zdradził potencjalne okno premiery nadchodzącego hitu Rockstara na „blaszakach”.

Chociaż Rockstar oficjalnie nie zapowiedział jeszcze Grand Theft Auto 6 na PC, CEO firmy Corsair – znanego producenta sprzętu gamingowego – Andy Paul, zasugerował, że gra może wyjść na komputery na początku 2026 roku. Informacja ta padła podczas niedawnej konferencji Corsaira dotyczącej wyników finansowych za czwarty kwartał 2024 roku (via SeekingAlpha).
W obliczu ostatnich spekulacji, które zazwyczaj obejmowały tylko wersje konsolowe GTA 6, oraz faktu, że Red Dead Redemption 2 na PC ukazało się dopiero po roku od debiutu na konsolach (GTA 5 natomiast po 1,5 roku), może się okazać, że na „blaszakach” zagramy w GTA 6 szybciej, niż mogliśmy się tego spodziewać.
Szef firmy Corsair sugeruje wcześniejszą premierę GTA 6 na PC
Podczas spotkania z inwestorami CEO Corsaira, Andy Paul, mówił m.in. o tym, że rynek komputerowych komponentów gamingowych ma się świetnie, a entuzjaści sprzętu już szykują się na najbardziej wymagające technologicznie produkcje. W tym kontekście wspomniał o GTA 6, określając je mianem „najbardziej oczekiwanej i sprzętowo wymagającej gry”. Następnie zaznaczył, iż według jego wiedzy wersja konsolowa GTA 6 zadebiutuje jesienią 2025 roku, natomiast edycja PC trafi na rynek na początku 2026 roku.
[...] GTA 6 jest prawdopodobnie tym, o czym wszyscy mówią. Myślę, że zobaczymy ją jeszcze w tym roku na konsolach. Według mojego obecnego rozeznania ukaże się jesienią na konsolach, a na początku 2026 roku na PC.
Choć informacja zdradzona przez szefa Corsaira nie pochodzi bezpośrednio od Rockstar Games, to wpisuje się w dotychczasowe sugestie związane z harmonogramem premier studia. Co więcej, Strauss Zelnick, prezes Take-Two Interactive, firmy-matki „gwiazd rocka”, podkreślał niedawno rosnące znaczenie rynku PC, zaznaczając, że wersje pecetowe mogą odpowiadać nawet za 40% całkowitej sprzedaży gier. Wydaje się więc logiczne, iż firmie mogłoby zależeć na szybkiej premierze wersji PC (inna sprawa, że nad Rockstarem ponoć nikt nie ma kontroli)
Nie ma wątpliwości, że GTA 6 będzie jedną z najważniejszych premier dekady. Już teraz inni wydawcy dostosowują swoje kalendarze wydawnicze, aby nie rywalizować z tym tytułem.