Polanie II w fazie beta
Zespół Reality Pump znany wszystkim z wyśmienitej serii Earth poinformował, iż produkcja długo oczekiwanej gry strategicznej Polanie II (znanej na zachodzie pod nazwą KnightShift) osiągnęła status Beta-1, co oznacza, iż gra zostanie ukończona prawdopodobnie pod koniec pierwszego kwartału 2003 roku. Dla uczczenia tego faktu zespół Reality Pump przedstawił kolejne pięć screenów z gry, w chwili obecnej znajdują się jednie na zachodniej stronie gry – oglądnijcie i oceńcie.
Zespół Reality Pump znany wszystkim z wyśmienitej serii Earth poinformował, iż produkcja długo oczekiwanej gry strategicznej Polanie II (znanej na zachodzie pod nazwą KnightShift) osiągnęła status Beta-1, co oznacza, iż gra zostanie ukończona prawdopodobnie pod koniec pierwszego kwartału 2003 roku. Dla uczczenia tego faktu zespół Reality Pump przedstawił kolejne pięć screenów z gry, w chwili obecnej znajdują się jednie na zachodniej stronie gry – oglądnijcie i oceńcie.
Polanie II to sequel pierwszej całkowicie polskiej strategii czasu rzeczywistego, kontynuujący wszystkie dobre tradycje poprzedniczki i jednocześnie przenoszący serię w XXI wiek. Akcja osadzona została w świecie znanym w pierwszej części gry, spotkamy się tu ze znanymi już postaciami, tzn.: krowami, pastuszkami, niedźwiedziami i rycerzami, ale oczywiście nie brakuje też nowych bohaterów oraz wielu ciekawych ulepszeń. W grze zaimplementowano elementy znane z gatunku cRPG, dzięki czemu nasze postacie zdobywają doświadczenie, używają różnorodnych typów broni, czarów i innych przedmiotów, a każda z nich posiada unikalne imię np. Maćko syn Kowala. Zależności ekonomiczne pozostały podobne jak w pierwszej części, tzn. ekonomia świata Polan oparta jest na mleku, którego produkcję możemy zwiększyć stosując na przykład specjalne techniki wypasu krów. Całkowicie trójwymiarowa grafika oparta jest na zmodyfikowanym engine serii Earth, z możliwością obserwacji terenu z dowolnie umieszczonej kamery
Gra składa się z 3 kampanii połączonych ze sobą wątkami fabularnymi układającymi się w historię księcia Mirko. Cel każdej kampanii jest odmienny, a do jego osiągnięcia prowadzą inne drogi. Każda z kampanii rozpoczyna się i kończy filmem prezentującym fabułę oraz podsumowującym historię, której stał się świadkiem i twórcą. W Polanach pojawia się ponadto rozbudowany tryb potyczki i gry sieciowej. Daje to graczowi dodatkowe możliwości przetestowania swoich zdolności taktycznych i zmierzenia się nie tylko z AI, lecz również z umiejętnościami innych graczy. Gra sieciowa oferuje kilka różnych trybów rozgrywki, w każdym z nich do osiągnięcia zwycięstwa wymagane jest spełnienie innych warunków.