autor: Daniel Sodkiewicz
Pierwsze wrażenia z gry Polanie 3
Ponad tydzień temu (via news z 30 sierpnia 2004) w sieci ukazało się pięć screenów z gry KnightShift 2 (w Polsce znanej jako Polanie 3), które pozwoliły na wysunięcie wniosku o trwaniu zaawansowanych prac nad tym tytułem. Targi GC 2004 (impreza mająca miejsce w Niemczech) wyjaśniły całą sytuację - gra została oficjalnie zapowiedziana, a redaktorzy serwisu RPGdot.com opublikowali właśnie pierwsze odczucia i fakty dotyczące grywalnej wersji KnightShift 2 z którą mieli okazję się zapoznać.
Ponad tydzień temu (via news z 30 sierpnia 2004) w sieci ukazało się pięć screenów z gry KnightShift 2 (w Polsce znanej jako Polanie 3), które pozwoliły na wysunięcie wniosku o trwaniu zaawansowanych prac nad tym tytułem. Targi GC 2004 (impreza mająca miejsce w Niemczech) wyjaśniły całą sytuację - gra została oficjalnie zapowiedziana, a redaktorzy serwisu RPGdot.com opublikowali właśnie pierwsze odczucia i fakty dotyczące grywalnej wersji KnightShift 2 z którą mieli okazję się zapoznać.
Jak dowiadujemy się z zamieszczonego w serwisie RPGdot artykułu, zaprezentowana przez niemieckiego wydawcę Deep Silver grywalna wersja KnightShift 2 nie robi większego wrażenia. Gra jest połączeniem elementów gier RTS i RPG (m.in. napotkane osoby mogą przyłączyć się do ciebie), z typowym systemem „hack and slash”. Grafika programu jest bardzo przyzwoita, jednak sama rozgrywka nie oferuje zadowalającego poziomu trudności miłośnikom tego typu gier. Gra wydaje się być zbyt łatwa i przyjemna, co nie zgadza się zbytnio z założeniami połączenia elementów gier RPG i RTS. Niemniej jednak, dobra oprawa graficzna, humor i miła/lekka rozgrywka miejscami przemawiają na korzyść KnightShift 2. Co jednak najgorsze, w grze jest za mało innowacji i zbyt dużo podobieństw do poprzedniej gry z serii; jak pisze autor tekstu: „gdyby powiedziano mu, że gra właśnie w pierwszą część KnightShift to najprawdopodobniej by w to uwierzył ”.
A tak przedstawiają się oficjalne zapowiedzi KnightShift 2:
- 9 odmiennych postaci z 8 unikalnymi umiejętnościami i możliwością znalezienia w świecie gry ponad 4000 rodzajów broni i ekwipunku
- cykl dnia i nocy, mający znaczący wpływ na zachowanie się NPCów i potworów
- Siła przeciwników automatycznie dopasowuje się do umiejętności gracza
- Nietypowe tło fabularne, nawiązujące do świata fantastyki